חדשות בארץ

לאחר סערת מינוי גיל מסינג: תא"ל הדי זילברמן מונה לדובר צה"ל

בעקבות הסיכול הממוקד שנחל מינויו הקודם של דובר צה"ל, הרמטכ"ל מציג את מינויו החדש לתפקיד: בוגר התותחנים וראש חטיבת התכנון

דובר צה"ל המיועד, הדי זילברמן (צילום: דובר צה"ל)דובר צה"ל המיועד, הדי זילברמן (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הודיע היום (חמישי) על מינויו של תת-אלוף הדי זילברמן לתפקיד דובר צה"ל. בהודעה הובא כי המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. עם כניסתו לתוקף של המינוי, בחודשים הקרובים, יחליף זילברמן את תא"ל רונן מנליס, המכהן בתפקיד הדובר בשנתיים האחרונות.

זילברמן, החל את שרותו הצבאי ב-1991, אז החל בקורס חובלים, כאשר לאחר שנה החליט לעבור לחיל התותחנים, שם קודם למפקד גדוד 402 ומפקד עוצבת "עמוד האש". בתפקידו הנוכחי משמש כראש חטיבת התכנון באגף התכנון, ובין השנים 2013-2015 שימש קצין אג"ם בפיקוד הצפון.

מינויו של זילברמן בא כברירת מחדל לאחר כישלונו של כוכבי להעביר את מינוי מקורבו, גיל מסינג, לתפקיד דובר צה"ל, שוויתר על המינוי. כזכור, מינויו נכשל לאחר שיום למחרת ההודעה על מינויו, חשף גידי וייץ ב'הארץ' כי מסינג שימש ב-2015 כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו, במסגרתה הקליט אז את ידידו, יועץ התקשורת רונן משה, שנחקר בהמשך על מתן שוחד. בהקלטה נשצע מסינג משדל את משה להודות בעבירה זו, ואכן לאחר כשבועיים נעצר משה וכתב אישום הוגש נגדו.

לאחר הפרסום, קיים הרמטכ"ל התייעצויות עם צמרת צה"ל, כמו גם עם הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק, באשר למשמעות של חשיפה זו. הערכה אז הייתה כי כוכבי מאמין שהפרסום ישקע ומינויו יעבור בשלום, נוסף לחששותיו כי אם המינוי יטורפד – זה עשוי יהיה לפגוע בתדמיתו.

בסופה של הסאגה, הודיע מסינג על משיכת מועמדותו לתפקיד. "על בסיס אותו סולם ערכים שהכווין אותי בכל פעולותיי עד כה, ועל אף שהובהר שלא נפל כל פגם בהתנהלותי האישית או בזו של מי מקרוביי, אינני מעוניין שאדם כלשהו ישתמש בי ובמינוי שלי ככלי ניגוח כלפי הרמטכ"ל או כלפי צה"ל", כתב מסינג לרמטכ"ל כוכבי. "על כן, אני מבקש ממך לבטל את המינוי ולאפשר לי לחזור לחיי".

"סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי", כתב מסינג, "לא יכולתי, ואינני מוכן, לעמוד מנגד הניסיונות הללו שנועדו לפגוע בי, בבני משפחתי, ברמטכ"ל ובמוסד דובר צה"ל, רק בשל הסכמתי ליטול על עצמי תפקיד ממלכתי".

"לשמחתי, תוך זמן קצר מאד עמדה מאחורי מערכת אכיפת החוק והבהירה שגם במקרה בו ניסו להטיל דופי בי ובמוטיבציות שלי- הייתי אזרח שומר חוק הראוי להערכה על מעשיו" הוסיף מסינג. "אינני נמנה על אלו שמתקשים להאמין שאזרחים שומרי חוק נכונים לסייע לרשויות אכיפת החוק ללא כל תמורה אישית זולת טובת הציבור, ופעולותיי גם כאן, כמו בעבר, מוכיחות שאני מוכן להקריב הקרבה אישית בכדי לשרת את האינטרס הציבורי ולהיטיב עם החברה הישראלית ושלטון החוק".

תגיות:צה"לדובר צה"לאביב כוכביהדי זילברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה