חדשות בארץ

לקראת אישור הממשלה: "רמת טראמפ" יוצאת לדרך

העבודות עדיין בעיצומן אך בהחלט כשיר לקיים בו ישיבת ממשלה היסטורית: הקמת "רמת טראמפ" יוצאת לדרך. בתוך 90 יום יוגשו התכניות ההנדסיות לבניית היישוב והעבודות הראשוניות כבר בעיצומן

הכניסה ליישוב על שמו של טראמפ (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)הכניסה ליישוב על שמו של טראמפ (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)
אא

בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, שתיערך ביישוב קלע ברמת הגולן, תאושר התכנית להקים במקום יישוב על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כהוקרה לנשיא האמריקני הראשון שהכיר בריבונות ישראל בשטחי הגולן.  

בהצעת ההחלטה ששיגרה מזכירות הממשלה לחבריה, נכתב כי "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארה"ב ה-45 הנשיא דונלד טראמפ למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן שאותה הוביל הנשיא דונלד טראמפ, הוחלט ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם 'רמת טראמפ'".

עוד נכתב בהחלטה כי הממשלה הנחתה את משרד הבינוי והשיכון לקיים עבודת מטה לצורך גיבוש התכניות להקמת היישוב, אשר תוגש כבר בתוך שלושה חודשים ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. הנחייה נוספת הועברה למשרד האוצר שהתבקש להפנות תקציבים לשם ההקמה.

בחודשים האחרונים כבר החלו העבודות האינטנסיביות להקמתו של היישוב קלע, שכעת מאכלס רק ארבע משפחות בלבד, ופועלי הבנייה שיפצו, צבעו והניחו את היסודות ל'רמת טראמפ'. כל החזיתות הפתוחות נסתמו, צמחיית הבר נוכשה ובוצעו עוד שלל עבודות לתיקון התשתיות.

הכירו את היישוב החדש (קרדט סרטון: חדשות 12)

השר זאב אלקין אמר כי "מדינת ישראל מכירה תודה לנשיא האמריקני דונלד טראמפ. ההכרה האמריקנית חשובה בכך שהיא מחסלת באופן סופי את הוויכוח המשפטי סביב הגולן, ומדובר בהישג מדיני חשוב של ראש הממשלה.

"בשנות ה-80, כשמדינת ישראל הכריזה על ריבונות ישראלית בגולן באמצעות חקיקה היו מי שהתנגדו. עם השנים הפכנו את התמיכה בריבונות הישראלית בגולן לקונצנזוס רחב בישראל. כשהעולם הבין שאנחנו לא נוותר באה גם ההכרה האמריקנית. אני וחבריי נפעל בשנים הקרובות כדי שגם הריבונות הישראלית תחול על יהודה ושומרון ותהפוך מרעיון למציאות בדרך דומה. אם צריך, נאתר גם מקום לישוב ביו"ש שיקרא על שמו של הנשיא דונלד טראמפ".

כזכור, על הכוונה להקים את היישוב החדש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך חופשה משפחתית בגולן, בחג הפסח. "לפני כמה שבועות הבאתי הכרה רשמית של הנשיא טראמפ, המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן לנצח. יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שם של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן. אני אביא את זה לממשלה בקרוב", הודיע נתניהו.

הודעתו של נתניהו באה לאחר שבמרץ, במהלך ביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון, חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המכיר בריבונות ישראל בשטחי רמת הגולן שנכבשו על ידי ישראל ב-1967. "ארצות הברית מכירה בזכות המוחלטת של ישראל להגן על עצמה, והיום אני מקדם את זה", אמר הנשיא בנימוק להכרה האמריקנית. "כל הסכם שלום עתידי חייב לקחת בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל. אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפה כמו שקרתה הבוקר – צפונית לתל אביב", הוסיף.

תגיות:דונלד טראמפרמת טראמפרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה