חדשות בארץ

תושבי העוטף זועמים: "אין לנו מושג מה המדיניות בעזה"

שיגור רקטה, הפרחת בלוני נפץ, המשך טרור ההצתות והפרחת בלוני התבערה – כל אלה הביאו את תושבי עוטף עזה לקבוע כי הממשלה סומכת על איתנותם הנפשית ולא נוקטת ביד קשה בטרור העזתי. ראש מועצת אשכול: "נמאס לנו אבל אין לנו לאיפה ללכת"

שדה בעוטף עזה בוער, בשרפה שפרצה מבלוני תבערה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שדה בעוטף עזה בוער, בשרפה שפרצה מבלוני תבערה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאז נחתמה הפסקת האש, המתיחות בגבול הרצועה הולכת ומתגברת. אתמול (רביעי) בבוקר, לראשונה מאז סיום הסבב האחרון, הופרחו משטח הרצועה שני בלוני חבלה שהתפוצצו בסמוך למועצה אזורית אשכול. החמרה נוספת התרחשה הלילה כאשר חמאס שיגר רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. בעקבות כך, צה"ל תקף הבוקר תשתית טרור תת קרקעית של חמאס במתחם צבאי בדרום הרצועה. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "צה"ל ימשיך לפעול נגד הניסיונות לפגוע באזרחי ישראל ורואה בחמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

כל זה ארע על רקע הודעתו של מתאם פעולות ממשלה בשטחים על הטלת סגר ימי על הרצועה - עד להודעה חדשה, זאת בעקבות טרור ההצתות ושיגורי בלוני התבערה.

בעקבות ההתפתחויות, ראשי מועצות ותושבים בעוטף עזה מתחו היום ביקורת חריפה על מדיניותה של הממשלה בגבול הרצועה. "11 סבבים הסתיימו בלא כלום", אמר יו"ר מועצת אשכול גדי ירקוני. "איננו יכולים להסביר לתושבים את המדיניות סביב הנושא ואת צדקת דרכה, כי אנחנו לא יודעים מה המדיניות".

"אני מקווה מאוד שבחודשים הקרובים יהיה שקט ושהילדים יוכלו להנות מהחופש הגדול, אבל אי אפשר לדעת. ב-24:30 שמענו צבע אדום וכולם רצו למקלטים, לאחר מכן שמענו פיצוץ חזק בעקבות היירוט של כיפת ברזל", אמר ירקוני בריאיון ל-ynet.

ראש מועצת אשכול הוסיף: "ביום שישי נפגשנו עם הרמטכ"ל והוא אמר שהאחריות מוטלת עליו ועל ראש הממשלה. אני מסכים. האחריות עליהם ועכשיו צריך להחליט מה עושים, או שמגיעים להסדר של שקט ללא מלחמה או שפונים לתגובה חריפה. ברור שתגובה קשה של צה"ל יכולה להוביל להסלמה שבה אנו לא מעוניינים, אבל אנחנו בטח לא רוצים להמשיך לחיות במציאות כזו. זה לא מגיע לנו ולילדים שלנו.

"אנחנו כבר שנה וחצי בתוך ריטואל הזוי וקבוע. הם מפריחים בלוני תבערה שגורמים לשריפות, צה"ל מטיל סנקציות, הם מגיבים בירי ואז אנחנו מוצאים את עצמנו שוב בסבב הסלמה אלים ושוחק של 48 שעות. 11 סבבים כאלה היו עד כה שהסתיימו בלא כלום. איננו יכולים להסביר לתושבים את המדיניות סביב הנושא.

"אני מצפה שמקבלי ההחלטות יגידו סטופ. מספיק. אי אפשר לתת להם להוביל את המערכה. הממשלה חייבת לנקוט יוזמה לראות מה עושים כדי להחזיר לנו את השקט. שקט מפיצוצים, שקט מבלונים ושקט משריפות".

"מה הברירה שלנו, לקום וללכת מפה?, שאף אחד אפילו לא יחשוב על זה. אנחנו נשארים כאן ורק ממשיכים ומתרחבים. נתניהו כל כך רצה לנצח בבחירות, הוא עומד בראש הממשלה, אז בבקשה, שיישב עם הרמטכ"ל ויחליט מה לעשות כי לנו פשוט נמאס".

אלון שוסטר, לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב וכיום ח"כ מטעם סיעת כחול לבן, תקף גם הוא מדיניות הממשלה והעומד בראשה, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. "אינני יודע כמה דולרים יעביר הפעם נתניהו לחמאס תמורת שקט נוסף", אמר. "את כל העוצמה המדינית, הכלכלית והצבאית של ישראל נתניהו שומר עמוק במחסנים כי גם לו ברור שהאיתנות של תושבי העוטף חזקה מכל רקטה", לדבריו, "הוא מפקיר את התושבים החיים סמוך לגדר ומותיר אותם להיות השכפ"צ של מדינת ישראל, במקום לחזק את הרש"פ ולסייע לה לחזור לרצועה ולפרז אותה מנשק".

הלילה, עם שיגור הרקטה, אמר בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועה, דאוד שיהאב, לתקשורת הפלסטינית, כי ארגונו "מתעקש על יישום הבנות הרגיעה, על אף המכשולים שמציבה ישראל".

תגיות:עוטף עזהטרור הבלוניםחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה