חדשות בארץ

גנץ בעקבות ירי הרקטה: "נתניהו חזק רק בדיבורים"

בעקבות ההסלמה בדרום, תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, את ראש הממשלה וקרא לגבות מהחמאס מחיר צבאי מיידי כבד: "המשך הירי של החמאס מעיד על אובדן ההרתעה"

גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב הבוקר (חמישי) על ירי הרקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. "נתניהו חזק רק בדיבורים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "המשך הירי של החמאס מעיד על אובדן ההרתעה. רק גביית מחיר צבאי מיידי כבד מהחמאס תבהיר שמדינת ישראל לא רק מדברת אלא גם מפעילה כוח".

הלילה אחר חצות נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, בסמוך לקיבוץ נירים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לשטח ישראל, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו את הרקטה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי לא אותרו נפילות בתוך היישובים ולא ידוע על נזק שנגרם.

בתגובה לירי הרקטה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של החמאס בדרום רצועת עזה. מדובר בתקיפה ראשונה שביצע צה"ל ברצועה מאז תום סבב הלחימה האחרון בחודש שעבר. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

גנץ, שדיבר אתמול בפתח ישיבת סיעתו, תקף בחריפות את נתניהו ואמר כי הוא ראש ממשלה "חלש". לדבריו, "2019 היא שנה אבודה עבור אזרחי מדינת ישראל. למה היא אבודה? לחלוטין כי נתניהו חלש".

"הבחירות הוקדמו בגלל צרכיו המשפטיים של נתניהו", הוסיף גנץ. "במקום שתהיה ממשלה יציבה ושולטת, הבחירות הוקדמו מסוף נובמבר 2019 לאפריל 2019, בגלל צרכים משפטיים להמשך ביסוס נתיב הבריחה של נתניהו מאימת הדין. כעת, משנכשלה הקמת הממשלה, הבחירות נדחות לסוף 2019. שנה פשוט אבודה".

יו"ר כחול לבן גנץ תבע מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקבל את ההחלטה האם להגיש כתב אישום נגד נתניהו: "הממבו ג'מבו המשפטי הזה לא יכול להימשך. דברים צריכים לקרות – כשזה לא קורה, זה בא על חשבונה של המדינה. שנה שלמה הלכה פארש על העניין הזה".

בהתייחסו לספקולציות על האפשרות להתפרקותה של כחול לבן לקראת הבחירות הקרובות, הבהיר גנץ: "כחול לבן מאוחדת ורצה ביחד. אני מציע להפסיק לקחת מילה מפה ומילה משם. כחול לבן זו מסגרת שהוקמה ושמה אלטרנטיבה שלטונית. כחול לבן הולכת לעבוד על כך, וכדאי להבין לחלוטין שאנחנו נהיה האלטרנטיבה השלטונית במדינת ישראל".

תגיות:חמאסבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה