חדשות בארץ

המרוץ לראשות העבודה מתחמם: ח"כ שמולי הודיע על התמודדות

אחרי הודעת היו"ר המכהן כי לא יתמודד שוב לראשות העבודה, הצטרף ח"כ שמולי לרשימת המתמודדים לתפקיד ההנהגה, אחרי פרץ ושפיר

שמולי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)שמולי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת איציק שמולי הודיע הערב (רביעי) כי יתמודד בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. בכך הצטרף שמולי לחברי מפלגתו סתיו שפיר, שיצאה בהודעה דומה לפני פחות משבוע, ולעמיר פרץ שיתמודדו להחליף את היו"ר היוצא אבי גבאי.

"אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה", פרסם שמולי בעמוד הפייסבוק שלו. "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה. אני מודע לגודל האתגר ויודע שאני האדם המתאים ביותר למשימה, אבל כדי שזה יקרה אני צריך אתכם איתי".

"הגיע הזמן למנהיגות מחברת, שמסתכלת לציבור בעיניים וגורמת לו להאמין מחדש. אני זוכר את זוגות העיניים של מאות האלפים שמחפשים אחר תקווה", אמר. בהתייחסו לקמפיין הכושל של מפלגת העבודה שהביאה אותם לשיא היסטורי של 6 מנדטים בבחירות האחרונות, ציין כי "זה כנראה המשבר הכי קשה שעברנו כמפלגה".

לדבריו, במצבה העגום של המפלגה ניכרת "גם הזדמנות להחזיר את מפלגת העבודה להיות גורם משפיע ורלוונטי במדינה. חייבים לזקוף קומה, לבנות מחדש את כל מה שגדלנו עליו. כל מי שמנסה להכחיד אותה ואת ההיסטוריה שלה, נכתוב פרק חדש שמלא תקווה. זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לקרום שותפיות חדשות ונפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי. אסור שהאגו והמוסכמות יהוו עוד מכשול. כדי שכל זה יקרה אני מתמודד לראשות מפגלת העבודה".

הערב, לאחר הודעתו אתמול כי לא יתמודד על ראשות המפלגה, הודיע יו"ר העבודה אבי גבאי על פרישתו מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אתמול אמר כי "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה - ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואליים בכדי להחליט ולהודיע", מסר אתמול גבאי.

גבאי הוסיף: "לא היה לנו קל. כלל וכלל לא. הלכנו במסע עם אינסוף היתקלויות מכל הכיוונים, מסע רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. והיו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון".

הבוקר, בריאיון לקשת 12, בעת שנשאלה ח"כ סתיו שפיר, המתמודדת גם היא על ראשות העבודה, האם כאשר תעמוד בראשות המפלגה תגדיר אותה כמפלגת שמאל, סירבה להשיב ובמקום זה נתקלה בקשיים.

"מפלגת העבודה תהיה חוד החנית של המחנה הדמוקרטי", אמרה שפיר ליועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, והוסיפה כי "היום המאבק הוא דמוקרטיה או מדינה פאשיסטית". עם זאת, כשקלוגהפט המשיך בשלו ודחק אותה להשיב לו, חזרה שוב על אמירתה והצהירה כי היא "מאמינה קודם כל בביטחון ישראל, אחרי זה שנחתור בכל כוחנו לשלום עם השכנים שלנו ואז מדינת רווחה".

מי שמיהרה לסנוט בשפיר הייתה אשת התקשורת דפנה ליאל שכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי אפילו שפיר "לא מוכנה להעלות על דל שפתיה את המילה שמאל". גם חברה של שפיר לרשימה, ח"כ יאיא פינק, מתח עליה ביקורת: "מה הבעיה להגיד, כן אנחנו שמאל ציוני. עד שלא נהיה מסוגלים להגדיר מה אנחנו, לא נוכל לשכנע את הבוחרים להצביע לנו. שמאל ציוני זה המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא מדינה עם רוב פלסטיני. שמאל ציוני זה לדאוג לצמצום פערים חברתיים, שמאל ציוני זה מדינה יהודית בלי כפייה דתית".

תגיות:פריימריזסתיו שפירמפלגת העבודהאיציק שמולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה