חדשות בארץ

לראשונה מאז הפסקת האש: בלוני חבלה התפוצצו בעוטף עזה

חרף הפסקת האש, טרור הבלונים ממשיך להכות בתושבי העוטף כשהפעם, לראשונה מאז הפסקת האש, שוגרו שני בלוני נפץ לישראל והתפוצצו בסמוך למועצה אזורית אשכול, זאת בנוסף לחמש שרפות שהשתוללו היום וכילו עשרות דונמים. ראש מועצת אשכול: "הטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו"

טרור הבלונים (צילום: עבד רחיב חטיב, פלאש 90)טרור הבלונים (צילום: עבד רחיב חטיב, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז הפסקת האש, שני בלוני נפץ ששוגרו היום (רביעי) מרצועת עזה, התפוצצו מעל ישוב במועצה האזורית אשכול. על עוצמת הפיצוץ סיפרו התושבים כי "חלונות הבית רעדו". בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בנוסף להפרחת בלוני הנפץ, כוחות הביטחון התמודדו במהלך היום עם יותר מחמש שרפות שפרצו בשטחי העוטף והביאו להשמדתם של עשרות דונמים. הגדולה שבהן, שפרצה בנחל עוז, כילתה יותר מ-50 דונמים של חיטה. שרפות נוספות פרצו ביער בארי ויער כיסופים.

מדוברות הכבאות והצלה במחוז דרום נמסר כי: "צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, וגרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-5 שריפות, ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב בשריפת שדה חיטה. על כל השריפות הושגה שליטה ולאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון נקבע השריפות נגרמו מבלוני תבערה".

בעקבות ההתפתחויות, ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר: "אנחנו מודאגים ממגמת העלייה בטרור ההצתות והפגיעה בטבע ובחקלאות שלנו. זו שנה שניה שאנחנו שומעים שהטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו. תושבי אשכול מצפים וזכאים לקיץ שמח, שקט ונטול ריח שריפות בבתים שלהם, כמו כל אזרחי ישראל".

גם אתמול, כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מעזה, שרפות פרצו ביער כיסופים וביער בארי שבאזור המועצה אזורית אשכול, וביער שוקדה שבמועצה האזורית שדות הנגב. נזכיר כי מאז החלה עונת הקיץ, לא פחות מ-80 שריפות פרצו בעוטף עזה בעקבות בלוני התבערה.

ההחמרה במצב באה לאחר שאמש הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מיל אבו רוקון, על צמצום מחדש של מרחב הדיג ברצועת עזה, זאת לאחר שבשבוע שעבר דווח על הרחבתו של מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל. בהודעה שנמסרה היום נאמר כי "בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, צומצם הערב מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 6 מיילים ימיים עד להודעה חדשה".

מוקדם יותר היום הודיעו בפיקוד העורף על כניסתה לתוקף של מהפכת האזעקות שתספק התרעות ממוקדות על יישובים הנמצאים בסכנה מיידית. השינוי המשמעותי בא לידי ביטוי במיפוי האזורים וחלוקתם ל-1,700 אזורים במקום 255 הקיימים כיום, כך שהמערכת תזהה את אזור הנפילה המדויק.

"עשינו הרבה ניסויים, בדיקות ותרגילים כדי שזה יהיה מבצעי אבל עדיין זה לא מושלם ולא חסין מתקלות שאולי יהיו בהתחלה", מסר סא"ל שלומי ממן. הוא הזכיר ששתי משפחות - בבאר שבע בנובמבר וביישוב משמרת השנה – ניצלו לאחר שהקשיבו להנחיות פיקוד העורף. "בהסלמה האחרונה בדרום הופעלו 860 התרעות ומי שנשמע להן ניצל", אמר. "שלושה מתוך ארבעת ההרוגים האחרונה, לפי התחקירים שלנו ומבלי שנשפוט, לא נשמעו להתרעה".

תגיות:עזהטרור הבלוניםבלוני נפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה