חדשות בעולם

החות'ים ממשיכים לאתגר את הסעודים: שיגרו טיל על שדה התעופה

במתקפת טרור של החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, על שדה התעופה בסעודיה, שוגר מסר תקיף לוושינגטון כי לחציהם על איראן לא עולים יפה. זו המתקפה השלישית על סעודיה – בתוך חודש

שדה תעופה בסעודיה (צילום: שאטרסטוק)שדה תעופה בסעודיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

טיל שיוט ששיגרו המורדים החות'ים בתימן פגע היום (רביעי) בנמל תעופה הבינלאומי של סעודיה בעיר אבהה בדרום-מערב המדינה, והביא לפציעת 26 בני אדם. לפי הדיווח באל-ערבייה, רשת החדשות הרשמית של הממלכה, שציטטה את דובר הקואליציה הערבית, בהובלת סעודיה, שנלחמת בתימן, הטיל פגע באולם קבלת הפנים של הטרמינל.

לטענת הדובר, טורקי אל-מאליכי, שמונה בני אדם הועברו לאשפוז וכי שאר הנפגעים סובלים מפציעות קלות. לדבריו, בין הפצועים שלוש נשים ושני ילדים. מאליכי הוסיף כי שלוש הנשים שנפגעו הן מהודו, סעודיה ותימן. שני ילדים האחרים הם מסעודיה. נכון לשעה זו, לא ברור מה מצבם של הנפגעים, כמו גם מה מידת הנזק שנגרם למקום. בריאד הדגישו כי המתקפה לא שיבשה את פעילות הנמל וכי הוא ממשיך לתפקד כסדרו.

קודם להודעת הרשויות בסעודיה, לפנות בוקר הודיעו החות'ים בערוץ הטלוויזיה שלהם כי שיגרו טיל שיוט אל הטרמינל הבינלאומי הסעודי, השוכן כ-200 ק"מ צפונית לגבול עם תימן. אל-מאליכי כינה את המתקפה על האזרחים כפשע מלחמה "שמוכיח כי החות'ים השיגו כלי נשק מתקדמים מאיראן".

יש לציין כי מאז פרוץ המלחמה בתימן ב-2015, שסעודיה ואיחוד האמירויות נוטלות בו חלק כאשר הן תומכת בצבא התימני הנלחם במורדים החות'ים, ביצעו המורדים מתקפות טרור רבות בתוך הממלכה הסעודית ואיחוד האמירויות.

יחד עם זאת, המקרה הנוכחי מסמן את החרפת ההסלמה במדינות הציר, ששיאה בא לידי ביטוי בחודש שעבר, אז דווח כי ארבעה ספינות סוחר נפגעו בשורה של פיצוצים מסתוריים במים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות במפרץ הפרסי. במשרד החוץ של המדינה התייחסו למקרה בחריפות ומסרו כי "החבלה בכלי השיט המסחריים והאיומים על חייהם של חברי צוות הם התפתחות מסוכנת". בסעודיה נמנעו מלהפנות אצבע מאשימה לעבר איראן, שלטענת גורם בצבא האמריקני אנשי צבא איראניים או שלוחותיה אחראים למתקפה, אך הזהירה כי במקרה הצורך היא לא תהסס להגן על עצמה.

ההסלמה לא הסתכמה בכך וכמה ימים לאחר מכן עמדה סעודיה במתקפה נוספת, ואף חריפה יותר, כאשר החות'ים הודיעו כי תקפו במל"טים את צינור הנפט הראשי של סעודיה. שר האנרגיה של סעודיה, חאליד אל פאליח, אישר את הדיווח ומסר כי כלי טיס בלתי מאוישים הפציצו את הקו הנפט הראשי של תאגיד הנפט הסעודי "ארמקו", בשתי מוקדים מרכזיים. "זו פעולת טרור", אמר הבכיר הסעודי שהוסיף כי ארצו לא תירתע מפעולות הטרור ותמשיך בייצור הנפט, זאת לאור הודעת התאגיד כי יפסיק לייצר נפט בתחנות אלה.

תגיות:סעודיההחות'יםשדה תעופהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה