ונשמרתם

נתניהו: "פועלים למנוע מאויבינו להקים בסיסי תקיפה נגדנו"

בנאום בטקס האזכרה לנשיא אפרים קציר ז"ל, התייחס ראש הממשלה ברמז לתקיפה על תל אל-חארה בדרום סוריה, שיוחסה לישראל: "איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הרביעי של ישראל, אפרים קציר ז"ל, שהתקיים בבית העלמין ברחובות. בנאומו התייחס נתניהו ברמז לפעולות ההתקפיות בשטח סוריה המיוחסות לישראל – האחרונה שבהן הלילה – שרובן אינן זוכות לאישור מטעם גורמים רשמיים בארץ. "שרשרת המבחנים איתם אנו מתמודדים אינה פוסקת", אמר. "אנו מגיבים בתקיפות ועוצמה לכל התקפה נגדנו אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנו פועלים למנוע מאויבינו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו".

דבריו של נתניהו באו על רקע המתיחות הגוברת באזור הצפון. בשעות הצהריים חדר רחפן משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל, באזור היישוב שלומי. הרחפן שהה בשטח ישראל מספר דקות וחזר לאחר מכן ללבנון. מדובר צה"ל נמסר כי חדירת הרחפן זוהתה מראשיתה וכי הוא היה כל העת במעקב הכוחות.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה כי מספר טילים שוגרו משטח ישראל לעבר תל אל-חארה, הנמצא במחוז דרעא שבדרום סוריה. על פי הדיווח, סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חלק מהטילים. בידיעה נאמר כי לאחר שיגור הטילים השתמשה ישראל בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את מערכות המכ"ם הסוריות. עוד נטען כי "התוקפנות הישראלית" גרמה לנזק, אך לא היו נפגעים בנפש. תל אל-חארה ממוקם בגובה רב וצופה אל עבר רמת הגולן. במקום נמצא מוצב סורי, ועל פי מקורות שונים ישנה באזור נוכחות צבאית של איראן והחיזבאללה, הכוללת עמדות תצפית ומודיעין. "הארגון הסורי לזכויות אדם", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, מסר כי בתל אל-חארה ישנן מערכות מכ"ם וסוללות הגנה אווירית, וכי התקיפה כוונה נגד "עמדות של המשטר הסורי והמיליציות הנאמנות לו".

נתניהו בטקס האזכרה לנשיא לשעבר קציר (צילום: לע"מ)

 

"מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו"

ביום חמישי שעבר נורו מספר קליעי נ"מ מאזור הגולן הסורי לעבר שטח ישראל. הקליעים לא פגעו בשטח ישראל, ולא היו נפגעים באירוע. מספר ימים קודם לכן (בלילה שבין ראשון לשני) דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי שדה התעופה הצבאי T4 שבמחוז חומס הותקף על ידי "טילים עוינים". מקור צבאי סורי מסר לסוכנות כי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו נגד "תוקפנות ישראלית" ויירטו 2 טילים. הגורם הצבאי אישר, עם זאת, כי טילים אחרים פגעו במחסן נשק בשדה, וכי נזקים נוספים נגרמו לציוד ולבניינים אחרים. על פי הדיווחים הרשמיים, חייל אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו. "הארגון הסורי לזכויות אדם" טען כי בתקיפה הושמד, בין היתר, מחסן טילים, וכי ישנם לפחות 5 הרוגים, ביניהם חייל אחד מכוחות המשטר.

לילה קודם לכן (בין שבת לראשון) תקפו מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות בסוריה, וזאת בתגובה לירי של שתי רקטות שנורו ממרחק של עשרות קילומטרים בתוך שטח סוריה לעבר החרמון. אחת מהרקטות נפלה בשטח ישראל, ורסיס שלה פגע בכבל של רכבל באתר החרמון, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. מתקפת התגובה – שצה"ל קיבל עליה אחריות – כוונה נגד יעדים מדרום לדמשק ובאזור קוניטרה השייכים לצבא סוריה, שכללו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. בתקשורת הסורית הרשמית דווח כי 3 חיילים נהרגו ו- 7 נפצעו. "הארגון הסורי לזכויות אדם" דיווח על 10 הרוגים לפחות, מתוכם 3 סורים. נתניהו אמר לאחר מכן כי הנחה את צה"ל להגיב בתקיפות על הירי לגולן: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה