חדשות בארץ

"התפילות של עם ישראל הקדוש נתנו לי הרבה כוח"

גבריאל לביא, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, השתחרר מבית החולים. הוא הודה לצוותים הרפואיים שטיפלו בו ואמר כי ההתאחדות של עם ישראל סביב מצבו העניקה לו כוח רב: "עם ישראל חי וקיים וימשיך לעד ולנצח"

לביא וד"ר שוורץ במסיבת העיתונאים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)לביא וד"ר שוורץ במסיבת העיתונאים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נס גלוי: גבריאל לביא, שנפצע אנושות בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, השתחרר הבוקר (רביעי) מבית החולים שערי צדק בו היה מאושפז.

במסיבת עיתונאים בבית החולים טרם שחרורו אמר לביא: "מעדויות של הפראמדיקים והחובשים הבנתי שהייתי במצב של בין חיים ומוות. בזכות הפדיון שעשו לי החברים בישיבה כל המצב התהפך לטובה. נמשיך ללכת דרך שער שכם ולא נפחד".

לביא, אברך הלומד בישיבה ברובע המוסלמי, הודה לצוותים הרפואיים שטיפלו בו בזירת הפיגוע ולאחר מכן בבית החולים. הוא הוסיף בהתרגשות: "כל התפילות והעזרה של עם ישראל הקדוש, שממש הרגשנו את זה בחוש, נתנו לנו הרבה כוח. כל התפילות, האכפתיות, ההתאגדות וההתאחדות נתנו לי כוח גדול מאוד לרצות ולא להתייאש במצב הקשה הזה".

"לאחר שלמדתי בכולל חצות, הלכתי לכותל להתפלל שחרית בנץ החמה", שחזר לביא את יום הפיגוע. "לאחר התפילה הייתי בדרכי לבית. ברחוב הגיא, לפני שער שכם, הרגשתי שמישהו דוקר אותי מאחורה. לקח כמה שניות להבין. באירוע עצמו לא הייתי מפוקס. הספקתי להגיד 'שמע ישראל'".

"באותו רגע לא פחדתי. הרגשתי שה' איתי. אני אומר לעם ישראל: לא לפחד משום דבר, רק מבורא עולם. לחזק את כל עם ישראל באחדות. עם ישראל חי וקיים וימשיך לעד ולנצח. מלכות הרשעה היא זמנית".

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר במחלקת הטראומה בבית החולים שערי צדק, סיפר במסיבת העיתונאים: "גבריאל הגיע אלינו במצב קשה מאוד, תלוי בין החיים והמוות. הוא נדקר מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו, איבד כמות גדולה מאוד של דם. אנחנו מאוד נרגשים לשבת פה, ביום בו הוא משתחרר ויחזור בעזרת השם לחיים רגילים".

ביום שישי, ה- 31 במאי, הגיע המחבל, תושב הכפר עבווין, לעיר העתיקה. הוא נכנס דרך שער שכם, ודקר ברחבה הפנימית את לביא. לאחר מכן החל לרוץ, הגיח מאחד הרחובות הצדדיים ודקר את ישראל מאיר נחומברג, נער בן 16 וחצי. לאחר מכן ניסה לדקור גם את אחיו חיים, שהצליח לברוח. שוטרים שהוצבו בשער יפו הבחינו בנער הנמלט מהמחבל, אפשרו לו לחלוף על פניהם, ביצעו ירי ממוקד לעבר המחבל ונטרלו אותו. ישראל מאיר, שנפצע בפיגוע באורח בינוני, השתחרר ביום רביעי שעבר מבית החולים.

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה