חדשות בארץ

דוד ביטן: האג’נדה של לפיד וליברמן זהה – הם ירוצו יחד

חבר הכנסת דוד ביטן העריך כי יאיר לפיד ואביגדור ליברמן יתמודדו בבחירות הקרובות במפלגה אחת, וזאת בשל האג'נדה האנטי-חרדית המשותפת שלהם. יועצה לשעבר של כחול לבן, רונן צור, הגיב: "במערכת הפוליטית הכל אפשרי, יש להם מכנה משותף רחב"

ביטן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ביטן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר הבוקר כי להערכתו יאיר לפיד ואביגדור ליברמן ירוצו יחד במפלגה אחת בבחירות לכנסת ה- 22.

בראיון ליואב לימור ברדיו 103fm אמר ביטן כי הוא מאמין שבבחירות הקרובות גוש הימין יצליח להשיג במצטבר "אפילו 65-64 מנדטים", ואלו יאפשרו לבנימין נתניהו להקים את הממשלה הבאה: "7 מנדטים של הימין התעופפו לנו באוויר בבחירות האחרונות", אמר. בתשובה לשאלה האם ייתכן ששוב יחזור התסריט בו ליברמן יהפוך ללשון המאזניים שתמנע את הקמת הממשלה, אמר ביטן: "ב- 2015 השגנו 61 מנדטים בלעדיו. להערכתי האישית לפיד לא יתמודד בתוך כחול לבן, וליברמן יתאחד עם לפיד במערכת הבחירות הזו. הם מתחרים היום על אותה אג'נדה".

"בפעם הקודמת ליברמן הצהיר שיילך עם נתניהו, שהוא הולך לממשלת ימין באופן מובהק. זו הייתה אמירה שלא הייתה נכונה, ועליה הוא קיבל קולות. עכשיו הוא לא אומר את זה, עכשיו הוא לא מחויב. אני מאמין שמבחינה פוליטית הוא יתאחד עם לפיד. ללפיד יש בעיות בכחול לבן", ציין ביטן. הוא הוסיף כי מדובר אך ורק בהערכה אישית שלו, אך לדבריו "לא טעיתי הרבה פעמים בהערכות שלי".

לאחר ביטן עלה לשידור רונן צור, לשעבר היועץ האסטרטגי של כחול לבן. בהתייחסו לדבריו של ביטן אמר צור כי "במערכת הפוליטית הכל אפשרי. אי אפשר לשלול שום דבר. בריתות פוליטיות הן שם המשחק בפוליטיקה המודרנית. בריתות פוליטיות בין אנשים שיש להם אג'נדה דומה – אלה דברים אפשריים. מכיוון שגם לפיד וגם ליברמן מובילים איזו שהיא אג'נדה נגד הציבור החרדי – לכאורה יש להם מכנה משותף רחב".

"האם לפיד ירצה לפרוש מכחול לבן? זו שאלה הרבה יותר גדולה. כרגע הוא נמצא בתוך מסגרת שמבטיחה לו שובר לרוטציה בראשות הממשלה. כמובן שבמבנה עם ליברמן לא יהיה לו את זה, והוא צריך לחשוב היטב אם הוא מוותר על כך. אני מניח שזה חלק מהשיקולים", הוסיף צור.

כזכור, צור אמר שלשום כי המסרים האנטי-חרדיים של לפיד מהווים "גדר הפרדה פוליטית בין כחול לבן ליכולת להקים ממשלה. אם לפיד לא ימתן את דבריו נגד הציבור החרדי, זו איוולת – אופוזיציה שמודיעה מראש שאין לה כוונה להקים ממשלה". צור חזר גם היום על דבריו ואמר כי "כחול לבן לא הייתה במשחק הפוליטי של הרכבת הממשלה כתוצאה מכך שהמנהיגות החרדית לא מוכנה לשבת עם לפיד. המציאות הפוליטית מטורפת: האופוזיציה מתחילה למעשה את המשחק על הרכבת הממשלה במינוס של 30 מנדטים – 17-16 מנדטים של החרדים, ועוד מנדטים של הציבור הערבי. המשמעות היא שהאופוזיציה לא יכולה לעולם להקים ממשלה".

"אם האופוזיציה רוצה לשחק במשחק הפוליטי – היא חייבת לשנות את הדרך שלה. לפיד צריך להבין שהחברה הישראלית השתנתה, הדמוגרפיה השתנתה. אי אפשר להמשיך את המסע הזה כאילו כלום לא קרה. זו טיפשות גמורה", הדגיש צור.

בהתייחסו לשאלה האם כחול לבן מסוגלת להחזיק מעמד כמפלגה מאוחדת, אמר צור: "זה תלוי ברצון של המנהיגות. זה יכול להחזיק, אבל זה שברירי כי זה חדש. לוקחים ארבע דמויות מאוד מורכבות, כל אחת עם הרקע שלה, ומנסים לבנות יצירה חדשה. השאלה האם המרכיבים מסוגלים להרחיב את המכנה המשותף שעל בסיסו הם הוקמו".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןדוד ביטןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה