עובדות שלא ידעתם

הידעתם מאיפה הגיע המרשמלו?

איפה יש בתים בצורת כדור, איך מייצרים סוכר, ולמה כדאי לקפוץ בחבל?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם היכן יש בתים בצורת כדור? בתי הכדור בהולנד נבנו בשנות ה-80, במטרה לחסוך בעלויות דיור. הבתים עשויים ממלט ומחוזקים בפיברגלס, קוטרם הרחב ביותר הוא 5.5 מטרים ואף שהם נראים קטנים – הם בנויים ממספר קומות. וכמובן, המראה שלהם מפתיע ומסקרן.

2. הידעתם איך מייצרים סוכר? הסוכר שבו אנו משתמשים מיוצר מקני סוכר או מסלק סוכר. את הגבעולים של קנה הסוכר מרסקים, ואת סלק הסוכר פורסים. כך יוצרים מהם מיץ, שאותו מבשלים. בתהליך הבישול נוצרים גבישי סוכר, אותם מייבשים – ומעבירים לאריזה.

3. הידעתם שהיתוש כלל לא עוקץ? היתוש הזכר הוא חרק תמים ובלתי מזיק, והוא ניזון מצוף פרחים. דווקא היתושה היא זו שניזונה מדם, והיא זו שיוצרת את העקיצות המוכרות והמגרדות.

4. הידעתם מאין הגיע המרשמלו? המרשמלו הוא ממתק ותיק, שנחשב למעדן מלוכה כבר במצרים העתיקה. בעבר ייצרו אותו משורש של צמח החוטמית, יחד עם סירופ תירס, חלבון ביצה מוקצף וסוכר. כיום משתמשים בג'לטין ובאגר במקום בחוטמית. שמו של המרשמלו משלב את המילה "בִּצָּה" בצרפתית (כיוון שהחוטמית גדלה בביצות) עם המילה "רך" באנגלית.

5. הידעתם למה כדאי לקפוץ בחבל? קפיצה בחבל (או "דלגית") היא ספורט פשוט שאינו דורש אמצעים מיוחדים. הוא מצוין לשיפור של סיבולת לב ריאה, ומשפר גם מיומנות חשיבה בזכות צורות הקפיצה האפשריות הרבות, שהן לעיתים מורכבות. הוא גם משמש כמשחק חברה וגיבוש מצוין.

6. הידעתם מאין מגיע השעם? השעם הוא קליפה של עץ בשם אלון השעם, אשר נפוץ בעיקר בפורטוגל. מקלפים אותו מן העץ אחת ל-10 שנים, כיוון שזו תקופת ההתחדשות שלו. השעם הוא חומר קל ונוזלים אינם חודרים דרכו, לכן הוא משמש לייצור פקקים ומוצרים שונים בעיצוב הבית.

7. הידעתם היכן נמצאת תחנת הרכבת היפה ביותר? את קירותיה של תחנת הרכבת סאו בנטו שבפורטוגל מעטרים אריחי קרמיקה בהירים בשם אריחי אז'ואלוש, עליהם מצוירים

תגיות:מרשמלועובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה