פעילות הידברות

מתאחדים למען קדושת השבת: תיעוד מורחב מתוך העצרת ברמת גן, כולל גלריה

העצרת, שהתקיימה במרכז העיר בהשתתפות אלפים רבים מכל פלחי האוכלוסייה, נערכה ביוזמת תושבי רמת גן הכאובים, כולל אנשים פרטיים מקהילות של חב"ד, דתי לאומי, בתי כנסת ספרדים ותושבים חילוניים. כולם יחד יזמו עם ארגון הידברות מחאה על חילול השבת בעיר: צפו בתיעוד מעצרת התפילה שהתקיימה ברמת גן למען כבוד השבת

  • ח' סיון התשע"ט
צילום: דוד שפירוצילום: דוד שפירו
אא

אלפים מתושבי העיר רמת גן השתתפו אמש (ג') בעצרת תפלה וזעקה לביצור חומות השבת בעיר, ונגד הניסיון לפגוע בצביון היהודי של העיר, בעיקר  בפרהסיה של יום השבת. העצרת גובשה לאחר פניות חוזרות ונשנות של תושבי רמת גן, בהם חילונים ומסורתיים, שפנו לארגון 'הידברות', הנושא את דגל היהדות והמסורת עבור הקרובים והרחוקים, שיפעל לאחד ולתת ביטוי לתחושות הכאב על הכרסום המתמשך בקדושת השבת בעיר המעורבת, שעד כה ידעה לכבד את צרכי כלל התושבים ורגשותיהם, ולהתחשב בסטטוס קוו המכיר בערך השבת, כיום המנוחה השבועי במדינת היהודים. 

העצרת, שהתקיימה במרכז העיר בהשתתפות אלפים רבים מכל פלחי האוכלוסייה, נערכה ביוזמת תושבי רמת גן הכאובים, כולל אנשים פרטיים מקהילות של חב"ד, דתי לאומי, בתי כנסת ספרדים ותושבים חילוניים. כולם יחד הביעו מחאה על חילול השבת בעיר. רבני 'הידברות', בראשות הגר"ז כהן שליט"א וכן רבני העיר ואישי ציבור, הביעו את הכאב העמוק של ציבור תומכי השבת ומוקיריה על הנעשה ברמת גן בתקופה האחרונה בכל הנוגע לשמירה על קדושת השבת. 

ראש ארגון 'הידברות', הגר"ז כהן שליט"א, פתח בסיפור על גוי מוסלמי שבחר להתגייר לאחר שהבין מתוך השבת את המיוחדות של עם ישראל. "בסמינר של ארגון 'צהר' שנערך לפני מספר שנים, כל הבחורים היו שם בלבוש חילוני, ובחור אחד נראה בן ישיבה עם חליפה שחורה, כיפה שחורה וחולצה לבנה. בהמשך התברר לרבנים כי הבחור מוסלמי שעמד להתגייר באותו שבוע וביקש להתייעץ לאיזו ישיבה להיכנס. 

הבחור סיפור כי בעת עלותו לשער המוגברים ביום שישי עם אחיו, שאל "איך ייתכן שאצלנו יום שישי זה יום שבת ובכל זאת השבוע הוא שבעה ימים? צריך להיות שישה ימים ולמחרת יום ראשון, אחרי שבת. הוא בדק אצל הבכירים המוסלמים, פנה לנאס"א כדי לבדוק אולי יש משהו באסטרונומיה. התברר שאכן מעגל השבוע מורכב משבעה ימים, כפי שכתוב בתורה הקדושה: 'כי ששת ימים עשה ה' את השמיים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש'. וזה עורר אותו לחקור על היהדות ולהגיע לגיור כהלכה".

הגר"ז כהן הדגיש את המסקנה הנלמדת מהסיפור הזה: "אם גוי מוסלמי הבין מתוך השבת את המיוחדות של עם ישראל, אז ודאי שאנחנו כיהודים נכיר ונוקיר בערכה של שבת קודש ומעלתה". הגר"ז כהן הרחיב על סגולת השבת והשפעה על הברכה והשמירה במשך ששת ימי המעשה, כפי שמובא במקורות ובזוהר הקדוש. 

העצרת למען השבת משאירה חותם: צפו במבחר רגעים מרגשים

בעצרת, כאמור, נכחו יהודים מכל גווני הקשת ומכל הציבורים בעיר רמת גן, ובמהלכה הופיע הזמר אסף שפר, שריגש מאוד את הנוכחים.

בהמשך הדגיש הגר"ז כהן את מסר האחדות היהודית: "הציבור שנמצא כאן; דווקא זה שהוא לא שחור-לבן, אלא הוא הציבור כללי, יהודים אוהבי השבת, מעבירים מסר מיוחד לכולם – גם למנהיגים המקומיים – שידעו שהשבת יקרה, לא רק לחרדים, אלא לכל יהודי ויהודי. 

לסיום, היה חשוב לרב לציין כי "אין מדובר כאן בהפגנה, אלא עצרת של חיזוק וביטוי ההערכה של כולנו והאהבה שלנו לשבת ולקב"ה".

בהנהלת 'הידברות' מדגישים כי עצרת התפילה והזעקה ברמת גן הינם חלק מהפעילות הענפה שמקיים הארגון בנושא חיזוק שמירת השבת, כולל השבת ההיסטורית שהתקיימה בעיר טבריה במהלך החורף, ומשרד החירום שנערך לאחרונה בנושא חיזוק בשמירת השבת, משדר שבמהלכו קיבלו על עצמם אלפי יהודים קבלות טובות בנושא שמירת השבת כהלכתה.

תגיות:עצרתגלריהשבתרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה