חדשות בארץ

גפני: "גם אם מפלגה חילונית תציע מדינת הלכה אנחנו נצביע נגד"

לאחר ההתנערות הנחרצת של המפלגות החרדיות מדבריו השנויים-במחלוקת של ח"כ סמוטריץ', מבהיר יו"ר דגל התורה כי אף אם תעלה הצעה חוק שתבקש להכפיף את המדינה להלכה היהודית – הם יתנגדו

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע הקמפיין הנגטיבי של יש עתיד וישראל ביתנו הטוענות כי המפלגות החרדיות והדתיות חותרים למדינת הלכה, הצהיר היום ( שלישי) יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, שזהו שקר. "הם חיפשו משהו להגיד נגדנו", אמר. "אני אומר את זה לפרוטוקול - גם אם מפלגה חילונית תציע מדינת הלכה אנחנו נצביע נגד. שתדעו שזה שקר".

גפני המשיך ותקף את אנשיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שלנוכח סירובו העיקש לקבל את פשרת החרדים שהוצעה לוו בשעות האחרונות, ישראל צעדה לבחירות חדשות ויקרות. "הפיזור זה בגללכם. אם לא אתם, אם הייתם מתנהגים נורמלי לא היה פיזור". גפני הוסיף: "ראיתי מודעה שלכם 'כן למדינת יהודית - לא למדינת הלכה'", אמר. "תגידו", שאל, "מתי שמעתם מאתנו איזה שהוא רמז על מדינת הלכה?!". לדבריו, "מאז קום המדינה לא היה דבר כזה. אתם מציעים מדינת הלכה, אנחנו נתנגד", הודיע.

דבריו של בכיר יהדות התורה מצטרפים לדברים שאמר בשבוע שעבר בהם התנער ממסריו של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אנחנו לא נגיד כמו סמוטריץ' שאנחנו רוצים מדינת הלכה", אמר בכנס לשכת רואי החשבון באילת, כשהוא מתייחס לסערה שחוללו דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי על "השבת משפט התורה למכונו", במידה ויזכה בתיק המשפטים.

"אני בכנסת 31 שנה ומעולם לא אמרתי את זה, זה גם מעולם לא נכתב בהסכמים הקואליציוניים שלנו אפילו ברמז", אמר גפני. "נכון שיש מי שרוצה בכל מחיר להעלות את מאבקי הדת והמדינה לכותרות אבל אין מאבקים כאלה. מה שיש, זה רצון שלנו לשמור על הסטטוס קוו".

עוד הוסיף בכיר יהדות התורה כי "אנחנו לא מביאים את בית המקדש או המשיח באמירה או בחוק במדינת ישראל ולכן האמירות האלה אינן נכונות. אנחנו משתלבים באופן אמיתי".

תגיות:מדינת הלכהמשה גפניאביגדור ליברמןחרדיםבחירות 2019בצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה