חדשות בארץ

בחודשיים האחרונים: עלייה חדה בהכשות הנחשים בישראל

על פי נתוני מגן דוד אדום, מתחילת חודש אפריל טופלו 45 בני אדם שהוכשו על ידי נחשים, לעומת 30 בני אדם שטופלו בתקופה המקבילה אשתקד. כיצד יש לנהוג במקרה של הכשת נחש? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

צפע מצוי ארץ ישראלי (צילום: שאטרסטוק)צפע מצוי ארץ ישראלי (צילום: שאטרסטוק)
אא

בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה חדה בהכשות הנחשים בישראל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שלישי) על ידי מגן דוד אדום.

על פי הנתונים, מתחילת חודש אפריל טיפלו חובשים ופראמדיקים של מד"א ב- 45 בני אדם שהוכשו על ידי נחשים – עלייה של 50% לעומת אותה תקופה ב- 2018. שניים מהנפגעים פונו לבתי חולים במצב קשה, חמישה מהם הגיעו במצב בינוני. מותו של גבר בן 81 תושב השרון נקבע בבית החולים.

מזג האוויר החם בחודשי הקיץ – העונה בה הנחשים מתעוררים משנת החורף שלהם – מגביר את הסכנה מהכשות. בעוד בששת החודשים אפריל-ספטמבר 2018 הוכשו 118 בני אדם, בששת החודשים שלאחר מכן הוכשו 36 בני אדם. דוראל ארזואן, פראמדיק מד"א ומדריך מקצועי בתחום הכשות נחשים והטיפול בהן, מסביר כי "בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים". לדבריו, "יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים, יש להקפיד על גיזום צמחייה ופינוי אשפה".

במד"א מזכירים כי במקרה של הכשה חובה תמיד לחשוד כי הנחש המכיש הינו ארסי ויש להזעיק באופן מיידי את שירותי ההצלה. יש להרחיק את הנפגע מהשטח ולהעבירו למקום בטוח, לדאוג למנוחתו המוחלטת ולהרגעתו. יש למנוע תזוזה של האיבר המוכש ולהסיר ממנו בגדים ותכשיטים. אם ניתן, רצוי לצלם בזהירות את הנחש, כדי לסייע בזיהוי ובטיפול. במידה ואין זה אפשרי, יש לנסות ולשחזר את מראהו של הנחש.

זאת ועוד: אסור בשום פנים אופן לחתוך את מקום ההכשה או למצוץ את הארס. אין להניח חסם עורקים ואסור לקרר את מקום ההכשה. בנוסף מזהירים במד"א כי אין לתת לנפגע מזון או שתייה ואין לרדוף אחרי הנחש המכיש.

תגיות:הכשת נחשיםמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה