חרדים

"שרשרת אחאות חוצה את הכביש ואין אינסטוש באופק": מבט על המגזר החרדי

הסופרת גלית דיסטל אטבריאן מספרת על נקודות המבט שלה על החברה החרדית בכלל, ועל הנטייה להסית נגד החרדים. "כל עוד הם קיימים אני יודעת שהיהדות לא תיכחד לעולם"

  • ח' סיון התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסתה נגד חרדים? זה לא כדאי, לדבריה של הסופרת גלית דיסטל אטבריאן.

לאחרונה פרסמה הסופרת טור דעה בעיתון "ישראל היום", בו כתבה את דעתה על ההסתה הנפוצה כל כך כנגד החברה החרדית: "החרדים הם טרף קל... זה אופנתי לתעב אותם, זה גם משתלם. אף אחד לא יגבה ממך מחיר על שנאת החינם הזאת... לפעמים הם אפילו מחלקים פרסים לחיזוק".

אך החברה החרדית, לדעתה של דיסטל-אטבריאן, מרתקת וחשובה. היא מספרת כי אחת לשבוע היא עוברת בנסיעתה בשכונה חרדית בירושלים, ומאטה בכוונה תחילה, כדי להתענג על המראה. "כל אחד מהם הוא ציפור עם נוצות יותר צבעוניות מקודמתה", היא כותבת, סאטן מפוספס, סאטן לבן, גרביון, כובעי פרווה... נערות עם צמות אוחזות יד לאח קטן שאוחז יד לאח קטן יותר שאוחז יד לאח קטן יותר, שרשרת אחאות חוצה את הכביש ואין אינסטוש באופק".

נקודת המבט שלה על המגזר שווה קריאה: "הם המגזר הכי מיוחד, מאתגר, מסקרן, מהמם שיש לנו כאן – הם כמו שמורת טבע נדיבה שיש לשמור עליה... הגות ובקיאות, זה מה שמעניין אותם, זה ועזרה הדדית שכל תנועה חברתית חילונית יכולה רק להתקנא בה... הזיכרון החי של איך שהיינו פעם".

היא מוסיפה וכותבת גם: "עבורי הם גם תעודת הביטוח שלנו מול אלוקים – כל עוד הם קיימים אני יודעת שהיהדות לא תיכחד לעולם. על עצמי", היא מסכמת בכנות מרעננת, "אני פחות סומכת".

תגיות:יהדותחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה