חדשות בארץ

שכם: חילופי אש בין צה"ל לאנשי המנגנון המסכל הפלסטיני

הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל כיתרו את מפקדת הביטחון המסכל הפלסטיני בשכם ופתחו באש לעבר הבניין. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות למעצר פעילי טרור "התפתחו חילופי ירי בין לוחמי צה"ל לבין מי שזוהו על ידי הכוח כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים". בחסדי שמיים, אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מקורות תקשורת פלסטיניים דיווחו הלילה (שלישי) על חילופי אש בין צה"ל לבין אנשי מנגנון הביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית בעיר שכם. על פי הדיווחים, האש פרצה לאחר שכוחות של צה"ל כיתרו את מפקדת הביטחון המסכל בעיר. המושל הפלסטיני של שכם, איבראהים רמדאן, טען כי חיילי צה"ל הם שפתחו באש לעבר הבניין, וכי בניגוד למקובל מפקדת התיאום והקישור הפלסטיני לא עודכנה מראש על כניסת הכוח לתוך העיר שכם.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. לכוחות הפלסטיניים פצוע אחד באורח קל.

ככל הנראה, התקרית החלה בעקבות טעות בזיהוי. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל למעצר פעילי טרור בעיר שכם התפתחו חילופי ירי בין לוחמי צה"ל לבין מי שזוהו על ידי הכוח כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים. אין נפגעים לכוחותינו. האירוע יתוחקר".

על אף המתיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית, מדובר בתקרית אש חריגה, שכן למרות האיומים הפלסטיניים החוזרים ונשנים להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, בשטח תיאום זה נמשך כל העת. בחודש שעבר אף דווח כי ישראל אישרה את העברתם לרמאללה של 10 כלי רכב משוריינים עבור מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. לאחרונה דווח כי אנשי הרשות סיכלו פיגוע התאבדות בישראל שתוכנן על ידי ארגון דאע"ש ועצרו צעירה פלסטינית שהייתה אמורה להוציא אותו לפועל.

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה ושומרון 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

תגיות:שכםצה"להמנגנון המסכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה