חדשות בארץ

טרור הבלונים: 4 שריפות פרצו בעוטף עזה

למרות המתיחות הביטחונית המתמשכת, במהלך 5 השנים האחרונות הגיעו ליישובי עוטף עזה כ- 1,200 משפחות חדשות. על פי נתוני משרד החקלאות, יישובי העוטף נמצאים כעת בתפוסה מלאה

שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

הפלסטינים המשיכו גם היום (שני) להצית את שדות עוטף עזה באמצעות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה. חוקרי דליקות שחקרו את האירועים השונים קבעו כי 3 שריפות – 2 קטנות מאוד ואחת גדולה – שפרצו בגזרת המועצה האזורית אשכול נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה. שריפה נוספת של שדה חיטה בשטח המועצה האזורית שער הנגב נגרמה אף היא כתוצאה מבלון תבערה. 4 השריפות מצטרפות ל- 3 שריפות אתמול במועצה האזורית אשכול שנגרמו מבלוני תבערה, ולעשרות שריפות שפרצו ברחבי העוטף מאז תום סבב הלחימה האחרון לפני חודש.

שריפה בעוטף עזה (צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)

חבר הכנסת אלון שוסטר (כחול לבן), לשעבר ראש מועצת שער הנגב וחבר קיבוץ מפלסים, תקף בחריפות את הממשלה על רקע המשך השריפות בעוטף עזה: "חגגנו את חג הקציר ושמחנו על התבואה הנהדרת שמניבים השדות בעוטף עזה. חלק מהשדות הללו נשרפו בשעות האחרונות עקב אוזלת היד של ראש הממשלה, שמסרב לעשות את המהלכים המתבקשים להחלשת חמאס ולהחזרת הרשות הפלסטינית לרצועת עזה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי נועד ביום שישי האחרון עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, לפגישה ראשונה מאז נכנס לתפקידו בחודש ינואר. מדובר צה"ל נמסר כי במפגש נדונו האתגרים המשותפים והמשך חיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל להתיישבות. על פי דיווחים שונים שיצאו מהפגישה, כוכבי אמר במהלכה כי ההפחתה במספרי הפרחות בלוני התבערה והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר "אינה מקרית". לדבריו, "הצלחנו לייצר משוואה שמונעת את זה גם ברמה המבצעית וגם ברמה המדינית". כוכבי הבהיר כי "אסור שטרור הבלונים יימשך", אך הוסיף: "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להידרדרות המצב"

בתוך כך, למרות המתיחות הביטחונית המתמשכת בעוטף עזה, במהלך 5 השנים האחרונות הגיעו ליישובים באזור כ- 1,200 משפחות חדשות. כך מסר היום משרד החקלאות. מדובר בגידול אוכלוסין של 15%, ועל פי נתוני המשרד יישובי העוטף נמצאים כעת בתפוסה מלאה.

תגיות:עוטף עזהבלוני תבערהאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה