חדשות בארץ

סופי: נתניהו יתייצב לשימוע

שבועיים לאחר הבחירות הבאות – זה המועד הסופי לשימוע בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה. לנוכח הערכה כי נתניהו צפוי לעתור לבג"ץ, מיהר נתניהו לעמוד בדד-ליין של מנדלבליט ולהודיע כי יתייצב בשימוע, כך שאחרת – היועמ"ש היה מודיע על העמדתו לדין באופן מיידי

ראש הממשלה והיועמ"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראש הממשלה והיועמ"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש ממשלה בדרך לשימוע: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יתייצב לשימוע ב-2 באוקטובר - התאריך שנקבע.

את ההודעה על כך העביר פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, שפרסם סרטון בו הוא מטיח במנדלבליט שורת טענות סביב מועד השימוע הסמוך לבחירות. "בשבוע שעבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקשנו: תדחה את מועד השימוע. הוא סירב", אמר חדד וטען כי "אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד. קיבלנו את החומר. התחלנו לקרוא אותו. עשרות הודעות חסרות".

בסרטון, חדד הבהיר את שתי טיעוניו המרכזיים: "עשרות מסמכים חסרים. אם הם לא נמצאים אצלנו, אי אפשר לקרוא אותם". אמר. "הדבר השני", הוסיף, "בניגוד לכל איש ציבור אחר, ועדת ההיתרים מסרבת לתת לראש הממשלה אפשרות להסתייע בחברים למימון ההגנה המשפטית שלו. זה אומר שרק אני נמצא כדי לייצג את ראש הממשלה. אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן. לכן פנינו ליועמ"ש ואמרנו לו: אנחנו נגיע לשימוע, אבל היה נכון לשקול מחדש את המועד ולדחות אותו".

 

הערכה: נתניהו יגרור את מנדלבליט לבג"ץ 

כזכור, בשבוע שעבר, בפעם השנייה, ביקשו פרקליטיו של ראש הממשלה ממנדלבליט לדחות את השימוע, זאת בטענה כי ההתפתחויות הפוליטיות שהובילו לבחירות חדשות בספטמבר, מכריחות את  דחייתו של השימוע לנוכח טרדותיו הרבות של נתניהו. יממה לאחר מכן כבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה בידי יועצו הבכיר, עו"ד גיל לימון, כי בקשתם נענתה בשלילה. מנדלבליט תלה את נימוקו בכך כי בחירות חדשות אינן עילה מספקת לעכב את מועד השימוע. "אין מדובר במשפט זוטא, או בהתדיינות פרטנית בקשר לנבכי התיק, ויש להתמקד בסוגיות העקרוניות העומדות ביסודו של כתב החשדות", אמר לימון.

יועצו של מנדלבליט הוסיף כי כל ההחלטות שנקבעו עד עתה נסמכו על ההנחה שנתניהו ימשיך לכהן בתקופת ההיערכות לשימוע כראש ממשלה מכהן, "על כל הכרוך בכך מבחינת עומסי העבודה המוטלים על כתפיו. למעשה, ההנחה הייתה כי תהא זו תקופה עמוסה במיוחד בעבודה ממשלתית, נוכח הקמתה של ממשלה חדשה וחזרתה של הכנסת לעבודת חקיקה סדירה".

יחד עם ההודעה כי לא יידחה את השימוע, הציב היועץ המשפטי לממשלה אולטימטום לנתניהו לפיו עד יום שני (היום) להודיע לו אם יתייצב לשימוע. בהתאם לתהליכים המשפטיים ובהתאם לסדרי הדין הפלילי, קרוב לוודאי שאם ראש הממשלה היה מודיע על סירובו להתייצב בשימוע – מנדלבליט היה מודיע מנגד על הגשת כתב אישום באופן מיידי.

גורמים בפרקליטות העריכו כי עם ההודעה על התייצבותו בשימוע, נתניהו יגיש בג"ץ וכך ינסה שוב למשוך זמן.

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה