חדשות בארץ

"מסריו האנטי-חרדיים של לפיד – איוולות"

היועץ האסטרטגי שהביא את כחול לבן להישג חסר תקדים של 35 מנדטים בבחירות האחרונות, תקף בחריפות את מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, ואמר כי אם לא יפעלו לרסן אותו – הם עשויים לאבד את הסיכוי להרכיב את הממשלה גם בבחירות הנוכחיות

לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

רונן צור, היועץ האסטרטגי לשעבר של יו"ר כחול לבן בני גנץ, והאיש שאחראי על ההישג בבחירות האחרונות בהן כחול לבן גרפה 35 מנדטים, תקף הבוקר (שני) את יו"ר יש עתיד ומספר 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד, והזהיר כי מתקפותיו על הציבור החרדי עשויות למוטט את הסיכוי של המפלגה להרכיב ממשלה. בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל, אמר צור: "המסרים האנטי חרדיים הם גדר הפרדה פוליטית בין כחול לבן ליכולת להקים ממשלה. אם לפיד לא ימתן את דבריו נגד הציבור החרדי, זו איוולת - אופוזיציה שמודיעה מראש שאין לה כוונה להקים ממשלה".

מעבר להסכם הרוטציה שנחתם בין גנץ ולפיד על ראשות הממשלה ואשר מונעות מהציבור החרדי להצטרף לממשלה כזו, צור טוען כי הסיפור האמיתי הוא האג'נדה "שלמעשה מנדה את הציבור החרדי מלהיות חלק מהממשלה". בהמשך לאמירתו של גנץ כי יש להעביר את החרדים מגוש הימין, שם לדבריו הם נספרים אוטומטית, לגוש המרכז-שמאל, צור הסביר כי "דוחקים פה 16-17 מנדטים לימין באופן אוטומטי. למה עושים את זה? נשגב מבינתי".

היועץ הבכיר הוסיף: "העניין הזה יכה בהם במהלך הדרך יותר ויותר קשה. בסוף זה פוגע בגנץ, באשכנזי ויעלון שהם לא חסומים על ידי ראשי המפלגות החרדיות והציבור החרדי, והם למעשה מביאים על עצמם סוג של חסם שלא מאפשר להם לקחת את ההגה הובלה של המדינה בידיים, וזה דבר שאני לא מצליח להבין".

כאמור, מאז נסתיימה מערכת הבחירות האחרונה, רונן צור עזב את תפקידו כיועץ אסטרטגי. "סיימנו את משימתנו", אמר. "בבחירות הקרובות ניכר שלא נהיה מעורבים באופן פעיל בליווי אחת המפלגות, אבל ימים יגידו". בהתייחס לכישלון הקבוע של מחנה השמאל לנצח בחירות, אמר: "אני מקווה שהאופוזיציה נערכת להקמת מטה בחירות שאולי יתקן דברים מהקמפיין הקודם וייתן פייט כפי שאזרחי ישראל אוהבים, מצפים ומעריכים – הם רוצים לראות ששני הצדדים נלחמים על הקול שלהם ולא אדישים".

בניתוח המפה הפוליטית, טען צור כי שני המחנות הפוליטיים נכשלו: "מצד הימני של הליכוד - החסימה של האפשרות להקים ממשלת אחדות עם כחול לבן, גם בגלל מה שקרה במערכת הבחירות. גם הניסיון המינימלי והרציני להקים ממשלת אחדות שתנטרל עבורם את ההתנגדות של ליברמן לא נעשתה, ובעניין הזה זו הייתה טרגדיה וטעות קשה מצד נתניהו מהצד השני האופוזיציה למעשה לא הייתה על המגרש – היא חסמה לעצמה את האפשרות להקים ממשלה עם החרדים ובעצם הפכה להיות קונוס פוליטי במו"מ. מבחינת האופוזיציה זו סוג של טעות טרגית, אם היא תחזור על עצמה יש סיכוי שנראה שחזור של האירועים ב-18 בספטמבר".

 

לפיד: "החרדים? הם כמו הילדים שלי"

באירוניה משהו, התגובה מכיוונו של לפיד לא איחרה לבוא, ונראה כי היא אכן באה לחזק את קריאתו של היועץ לשעבר. בדברי התגובה ששיגר רועי קונקול, דוברו של לפיד, נאמר כי "מה שאנשים מהסוג של רונן צור לא מסוגלים לקלוט זה שיש לאנשים עקרונות". לדברי דוברו של לפיד, "כשאתה שכיר חרב לא מעניין אותך שתהיה כאן מדינת הלכה כל עוד הצ'ק מגיע בזמן. הלקוחות שלו צריכים לדעת שכשאתה שוכר אנשים כמוהו, דקה אחרי שהכסף ייכנס לחשבון הוא ימכור אתכם למרבה במחיר".

כזכור, בסוף השבוע, בריאיון לכאן ב' טען לפיד כי הוא "לא נגד החרדים". לדבריו, "אני רוצה בשבילם את מה שאני רוצה עבור הילדים שלי, פשוט רוצה שכולם יתגייסו ויעבדו וילמדו מתמטיקה באנגלית".

תגיות:יאיר לפידבני גנץחרדיםבחירות 2019כחול לבןרונן צור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה