חדשות בארץ

פנייה לראש עיריית חיפה: "בטלי את הופעת הזמר המסית נגד ישראל"

פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל פנה לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ולשרת התרבות מירי רגב בדרישה לבטל את הופעתו של הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר, הידוע בהתבטאויותיו הפרובוקטיביות נגד ישראל

חיפה, תמונת נוף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חיפה, תמונת נוף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל פנה הבוקר (שני) לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ושרת התרבות מירי רגב בדרישה לבטל את הופעתו של הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר באולם השייך לעירייה וממומן על ידה.

למעלה מ- 50 נכי צה"ל, החברים בפורום שמלווה על ידי תנועת "אם תרצו", חתמו על המכתב, בו נאמר בין היתר: "תאמר נפאר הוא זמר קיצוני, לאומני ומסית הידוע במסרים האנטי-ציוניים והאנטי-ישראליים שלו. לפני פחות מחודשיים תועד נפאר במהלך הופעה בארצות הברית אומר 'אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד'".

נפאר אמור להשתתף בסוף השבוע בפסטיבל "ימי התרבות הערבית". במכתב הפורום מצוין עוד: "על פי המידע שהגיע לידינו, הפסטיבל ממומן על ידי עיריית חיפה. חיפה היא העיר השלישית הגדולה בישראל, בעלת מרקם עירוני הידוע בדו קיום שלו. מימון בתקציב עירוני של זמר שמסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות היא יריקה בציבור תושבי העיר חיפה. במקום שעיריית חיפה יקדמו מסרים של פיוס, דו-קיום והבנה, בחרתם להזמין לפסטיבל להקה שמקדמת שיח של שנאה, הסתה, קריאות להשתמטות וסרבנות, כינוי מדינת ישראל כ'נאצית' ותמיכה בתנועת החרם, דבר שנגדו מן הסתם יש קונצנזוס בקרב תושבי העיר ונציגי התושבים במועצת העיר".

לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, לוחם בצנחנים שאיבד את עינו במחנה הפליטים קלנדיה בשנת 2002, הבהיר כי על העירייה לבטל את הופעתו של נפאר: "אנו סמוכים ובטוחים שבמידה והדבר חשוב ישנן להקות דוברות ערבית אשר מאמינות בשותפות גורל עם מדינת ישראל ואזרחיה, ובמידת הצורך נשמח לעזור במציאת להקה שכזו".

 

"זו לא תרבות - זו פוליטיקה של שנאה והסתה"

חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) פנה אף הוא לקליש רותם בדרישה לבטל את האירוע. "מתן במה לתאמר נפאר ולגורמי קיצון והסתה הדומים לו יוביל לליבוי הסתה ושנאה. עמדתי כי תרבות ערבית ותרבות בכלל חשובה מאוד, אבל אין זה המקרה כאן. זו לא תרבות אלא פוליטיקה של שנאה והסתה".

קלנר, המייצג ברשימת הליכוד את מחוז חיפה, הוסיף: "אציין שבית הגפן חוזר ושונה בדרך ההסתה והשנאה דרך כנסים של רג'א זעאתרה, סירוב מתמשך להניף דגל ישראל למרות החוק המחייב, הצגה של מחבל שחוסל על ידי ישראל, וכן הרצאה של פעיל החרם רמי יונס".

"אני קורא לכם שלא לממן אירוע זה. אל לנו להשתתף בתקצוב אירועים המופנים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, תתכבד הרשות הפלסטינית ותנועת החרם ויממנו אירועים מסוג זה", חתם קלנר את דבריו.

נפאר, יליד לוד בן 40, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות ה- 90. להקת "דם", בה הוא חבר, הספיקה לחולל לא מעט פרובוקציות. כך, לדוגמה, בשנת 2001 שרו נפאר וחבריו ללהקה את השיר "מי הטרוריסט?", בו האשימו את ישראל במדיניות טרור נגד הפלסטינים והשוו אותה לנאצים. השיר אף הצדיק את הטרור הפלסטיני באינתיפאדה הראשונה, שפרצה בסוף 1987. ב- 2014 השתתפה הלהקה בתוכנית האינטרנט המוזיקלית Juice Rap News והשמיעה בה מסרים אנטישמיים ואנטי-ישראליים. בין היתר, טענו חברי הלהקה כי היהודים שולטים בארצות הברית, האשימו את ישראל בגזל אדמות ובביצוע פשעים נגד האנושות וקראו להחרים אותה. בשנים האחרונות השתתף נפאר מספר פעמים בהופעות שנערכו בחיפה על חשבון משלם המיסים. הופעותיו אלו גררו מחאות מצד פעילי ימין.

תגיות:חיפההסתהעינת קליש רותם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה