חדשות יהדות

חכם שלום כהן: "לימוד התיקון יש בו תועלת גדולה גם אם לא מבינים"

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, הרחיב בשיחה על מעלת חג השבועות ועל חשיבות אמירת התיקון בלילה זה

  • ד' סיון התשע"ט
נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

במהלך שיחה שנשא בהיכל ישיבתו "פורת יוסף", הרחיב נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט"א, במעלת היום הגדול חג השבועות ובחשיבותה של אמירת התיקון בלילה זה.

"אני חונכתי מילדותי, וכך גם הרגלתי את עצמי לעשות מה שצריך ומה שנהגו גם אם אינני מבין. כשהיינו לומדים בישיבה בבחרותנו, שאל אותי בחור על אמירת התיקון בלילה האם אני מבין הכל. אמרתי לו: 'אני לא מבין, אבל אני אומר כי כך נהגנו וכך נהגו אבותינו. אם אני אמתין לעשות כל דבר עד שאבין - אני לא אעשה כלום", אמר מרן שליט"א.

"חלק גדול מהתיקון זה הזוהר האורות הגדולים שנתגלו במתן תורה, ואם רבותינו תיקנו לנו לומר את זה אז זה מה שצריך לעשות", אמר נשיא המועצת והוסיף לספר: "ראיתי בחור שיושב לומד גמרא. שאלתי אותו למה לא אומר את התיקון והשיב לי שלא מבין והוא נמשך יותר ללימוד הגמרא. לאחר כמה זמן ראיתי אותו יושב בלילה וגורס את פרק חזקת הבתים. שאלתי אותו למה אתה גורס את זה. אמר לי שהתווכח עם חבירו אם אפשר להספיק בלילה אחד לגרוס את כל הפרק, ואם הוא יצליח חבירו ייתן לו חמישה גרוש. אמרתי לו חבל שלא נתתי לך בליל שבועות חמישה גרוש היית גורס את התיקון. בשביל חמישה גרוש אתה מוכן לגרוס, וכשגדולי עולם אומרים לך שיש תועלת גדולה ועצומה באמירת התיקון לא תקרא", אמר מרן ועורר את הציבור להקפיד על אמירת התיקון בלילה הזה.

תגיות:חג השבועותהרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה