חדשות בעולם

גנרל אמריקני: "האיום האיראני מיידי"

על רקע הצהרת טראמפ כי לא הוריד את האופציה הצבאית מהשולחן, טוען מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון כי האיום מכיוונה של איראן הינו מיידי. בתוך כך, בניגוד להודעת הממשל האמריקני, שלוש המדינות שנפגעו מתקיפת מכליות הנפט במצרי הורמוז, נמנעו מלהאשים את טהראן בכך אך הצהירו כי מי שאחראי להן הוא "שחקן מדינתי"

ההסלמה במפרץ (צילום: שאטרסטוק)ההסלמה במפרץ (צילום: שאטרסטוק)
אא

איום ממשי? מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, גנרל פרנק מקנזי, הצהיר הלילה (שישי) כי "הוא סבור שהאיום האיראני על הכוחות הוא מיידי". בדבריו, שנאמרו בריאיון לרשת NBC, הדגיש כי "על ארצות הברית להעריך את יציבות כוחה באזור".

דבריו של הבכיר האמריקני באים על רקע דבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאמר מוקדם יותר השבוע כי הוא נכון לנהל דיאלוג עם נשיא איראן, חסן רוחאני, אך במקביל הדגיש כי האופציה הצבאית עדיין נשקלת. בריאיון, שהעניק לתחנת הטלוויזיה ITV הבריטית במסגרת ביקורו הרשמי בממלכה, טראמפ טען כי כבר בראשית כהונתו איראן הייתה "מקום מאוד עוין".

לדבריו, הרפובליקה האסלאמית "היתה בזמנו מדינת הטרור המובילה בעולם וככל הנראה היא מוסיפה להיות כזאת". בהתייחס לשאלה האם לדעתו יש לפעול צבאית נגד טהראן, אמר טראמפ כי "תמיד ישנה אפשרות כזו. האם אני רוצה בכך? לא, הייתי מעדיף שלא, אבל זו אפשרות קיימת". לצד זאת, במענה לשאלה האם יהיה מוכן לקיים משא ומתן עם רוחאני אמר טראמפ "בוודאי, אני ממש מעדיף לדבר".

בתוך כך, בדיון מיוחד שנערך הלילה בידי סעודיה, איחוד האמירויות ונורבגיה אשר נפגעו בתקיפת ארבע מכליות הנפט בחודש שעבר בעיר הנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות, הצהירו כי ממצאי החקירה מלמדים כי מי שעומד מאחורי התקיפה הוא "שחקן מדינתי", אך בד בבד נמנעו מלהטיל את האשמה במפורש על טהראן – בניגוד להודעת הממשל האמריקני כי אותרו הוכחות המראות כי טהראן או שליחיה אחראים לכך.

כזכור, ההסלמה הרטורית בין שתי המדינות התגברה במהלך החודש האחרון, כשבמהלכו שיגר הממשל האמריקני  כוח ימי מורחב למפרץ הפרסי, בהם נושאת מטוסים מלווה בספינות תקיפה וכן במפציצים הקטלניים מדגם B-52. בהודעת הממשל נטען כי הצעד נעשה על רקע מידע מודיעיני כי איראן מתכוונת לפגוע בכוחות אמריקנים המוצבים באזור.

במקביל, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, המשיך השבוע במדיניות ההתרסה כלפי ארצות הברית, ואמר כי ארצו תתנגד בכל תוקף ללחץ הכלכלי והפוליטי שהראשונה מפעילה עליו. "הדרך היחידה לעצור את האויב היא להתייצב נגד דרישותיו המופרזות והבריונות שהוא מפגין". בהמשך, חמינאי תקף את תכנית השלום האמריקנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר כי "'עסקת המאה' היא אקט של בגידה בעולם המוסלמי. אנו מודים למדינות הערביות ולפלגים הפלסטיניים שמתנגדים אליה. אנו מקווים שהמנהיגים של סעודיה ובחריין יבינו למה הם נכנסים ואיזה נזק זה עלול לגרום להם".

תגיות:ההסלמה במפרץצבא ארצות הבריתאיראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה