חדשות בעולם

פוטין קורץ לבריטים: "די עם השטויות, זמן לביזנס"

נשיא רוסיה מייחל ליום שבו תרזה מיי תצא מהדאונינג 10 ולא תחזור אליו לעולם: אחרי המרורים שהאכילה אותו בעקבות הרעלת המרגל סרגיי סקריפל, פוטין מקווה שמי שיחליף את מיי יראה את "התמונה הכוללת", ולא ימשיך לעסוק בפרשה שהטילה צל קודר על יחסי בריטניה-רוסיה

פוטין (צילום: שאטרסטוק)פוטין (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הוא מצפה שראש הממשלה הבא של בריטניה יפעל לשיפור היחסים מול הקרמלין ויפסיק לעסוק בפרשת ההרעלה הרוסית של המרגל סרגיי סקריפל.

המשבר, הידוע בשל היותו הכי חמור מאז תום המלחמה הקרה, ארע במרץ 2108, אז נמצא סקריפל ליד בתו, יוליה, כשהם שוכבים על ספסל בעיר אנגלית, הוזים ומקציפים מפיהם גז עצבים בשם נוביצ'וק, שבאורח פלא מופק רק ברוסיה. הרעלתו הביאה לעימות בסגנון המשברים הדיפלומטיים במלחמה הקרה בין רוסיה למערב, כאשר שתי המדינות, מגרשות דיפלומטים ומטיחים האחת בשנייה כי היא האחראית למותו.

בדאונינג האשימו את רוסיה בשליחת שני מתנקשים לפזר גז עצבים על הידית דלת ביתו של סקריפל — אישום שמוסקבה הכחישה בתוקף. במודיעין הבריטי אף טענו טוענים כי זיהו את שני המתנקשים, קציני מודיעין רוסים ששמותיהם הבדויים הם אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, כחברים ביחידת המודיעין הצבאי של רוסיה — GRU — בה היה סקריפל חבר.

בינתיים, סקריפל וביתו התאוששו והם שוהים במחבוא. בהמשך, הגישה בריטניה כתבי אישום נגד שני המתנקשים והם הואשמו, שלא בנוכחותם, בניסיון רצח.

היום, בשיחה עם עיתונאים בפורום כלכלי בסנט פטרבורג, ניסה פוטין לקרוץ לבריטים ולגרום להם לשכוח מהפרשייה החמורה. בדבריו, פוטין תלה תקוות כי מי שיחליף את תרזה מיי, שאמורה כבר מחר להתפטר מתפקידה כראש ממשלת בריטניה, יראה את "התמונה הכוללת", וישכח מהרעלת המרגל באנגליה.

"הכול כבר נאמר ונעשה, ואנחנו צריכים להעביר את הדף שעוסק במרגלים ובניסיונות התנקשות", אמר פוטין, והדגיש כי סקריפל הוא בכלל מרגל בריטי: "הוא הסוכן שלכם, לא שלנו. זה אומר שאתם ריגלתם אחרינו ולכן קשה לי לומר מה קרה אתו לאחר מכן. בסופו של דבר אנחנו צריכים לשכוח מכל העניין הזה".

"נושאים בינלאומיים שקשורים לאינטרסים לאומיים משותפים בתחומים הכלכליים, החברתיים והביטחוניים חשובים יותר ממשחקים של שירותי המודיעין. אני אומר לכם את זה כמומחה, תאמינו לי", אמר פוטין תוך שהוא מחווה לעברו המודיעיני בברית המועצות לשעבר, אז שירת בק.ג.ב. הידוע  לשמצה. "אנחנו צריכים להפסיק את השטויות ולהגיע לביזנס", הכריז.

בדבריו, דחק פוטין לשיפור היחסים הקרמלין כאשר הסביר כי פעולה כגון זו עשויה להיטיב עם האינטרסים של כ-600 חברות בריטיות היושבות ברוסיה. "הן רוצות להרגיש בטוחות. אנחנו מתייחסים אליהן כמו שמתייחסים לחברים".

מי שמיהר להמשיך ולסנוט ברוסיה הייתה דוברתה של ראש הממשלה המתפטרת, מיי, שלצד אמירתה כי לונדון תמשיך בשיתוף פעולה עם מוסקבה בנושאי ביטחון בינלאומי, הצהירה כי האחרונה חייבת לעבוד על תוקפנותה. "אנחנו הבהרנו שדפוס התוקפנות וההתנהגות חסרת היציבות של רוסיה מחלישה את הטענה שלה שהיא שותפה בינלאומית אחראית", אמרה הדוברת. "ראש הממשלה הבהירה כמה פעמים שהיחסים שלנו עם רוסיה ישתנו רק אם היא תשנה את ההתנהגות שלה".

תגיות:ולדימיר פוטיןבריטניהסרגיי סקריפלתרזה יירוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה