חדשות בארץ

כל חברי המפלגה יכריעו: הפריימריז במפלגת העבודה יוצא לדרך

לאחר שהנהלת העבודה אישרה את המלצתה של ועדת החוקה של המפלגה, נקבע כי הבחירות ליו"ר ייערכו בקרב כל חברי המפלגה ולא על ידי הוועידה כפי שביקש ח"כ פרץ. שמולי: הקריאות לקיים את הבחירות בתוך הוועידה הוא פרי יוזמתו של אהוד ברק

יו"ר העבודה, אבי גבאי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)יו"ר העבודה, אבי גבאי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הנהלת מפלגת העבודה אישרה היום (חמישי) את החלטת ועדת החוקה המפלגתית לקיים את ההצבעה ליושב ראש בקרב כלל מתפקדי המפלגה ולא באמצעות הוועידה בלבד. עוד נקבע כי ועדית המפלגה תתכנס בשבוע הבא ותצביע על קיום הפריימריז ב-2 ביולי.

בהחלטה זו, דחתה ההנהלה את בקשתו של ח"כ עמיר פרץ ששאף לקיום ההצבעה רק בתוך הוועידה (גוף המונה רק אלפי בוחרים) ולא בקרב כלל חברי העבודה (הנאמדים בעשרות אלפים). בהמשך לכך, הבוקר טען ח"כ איציק שמולי, המתנגד לחזרתו של אהוד ברק, כי מי שאחראי לקידום המהלך שייטול מעשרות אלפי המתפקדים את הכוח להשפיע על זהות היו"ר, הוא ברק אשר בונה על תמיכת הצירים וחושש מהביקורת של כלל חברי המפלגה. בשל כך נראה, כי פרץ, בין התומכים היחידים בחזרתו של ברק, ביקש מההנהלה את אישור ההצעה.

מי שמתנגדת לכל המהלך של פריימריז סגורים בתוך מתפקדי העבודה, היא ח"כ סתיו שפיר שהצהירה כי תתמודד לתפקיד היושב ראש רק במידה והם ייפתחו לכלל הציבור הרחב – גם כאלה שאינם מתפקדי העבודה. "לא נוותר. נלחמים עד הסוף על פריימריז והתחלה חדשה לעבודה", הצהירה היום שפיר ברשתות החברתיות.

בוועידת המפלגה תעלה על השולחן ההצעה הקונצנזואלית לשמר את הרשימה לכנסת ולערוך פריימריז רק על תפקיד היו"ר. אם ההצעה לא תעבור, ככל הנראה יתקיים פריימריז נוספים בעבודה בקרב כלל המתפקדים.

בתוך כך, בתחילת השבוע דווח כי גוברת הערכה לכך שראש הממשלה ויו"ר המפלגה לשעבר, אהוד ברק, יודיע בקרוב על חזרתו לחיים הפוליטיים ועל כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה-22. לפי דיווח בחדשות 12, חברי העבודה קיבלו לאחרונה שיחות טלפון המפצירות בהן למנות את ברק ליושב ראש זמני של המפלגה, למשך שנה בלבד. כאמור, הראשון, וככל הנראה גם היחידי, שיצא לתמוך במהלך היה עמיר פרץ שאמר לכאן ב' כי הוא מעוניין בחזרתו של ברק למפלגת העבודה.

נזכיר כי בפברואר, אז גברו הדיווחים על חזרתו לפוליטיקה, דחה גבאי את הרעיון מכל וכל. בדברים שהובאו בחדשות 12 נשמע הח"כ איציק שמולי לוחש לגבאי: "מתחילים שוב דיבורים על אהוד ברק, מסרים להעביר אותו, לא להעביר אותו". בתגובה אמר לו גבאי: "למה לנו? התאבדות קולקטיבית נעשה?". אלא, שמאז חלו כמה התפתחויות בעבודה, ביניהן התרסקותה ההיסטורית לרצפת הששה מנדטים, שעשויים לסמן שינויים באשר לעמדתם הנחרצת של חבריה לאיש שהביא למיטוט המפלגה ב-2009, אהוד ברק.

תגיות:פריימריזאהוד ברקעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה