חדשות יהדות

סערה במקסיקו: גר צדק שנפטר בפתאומיות - נטמן בבית קברות נוצרי

הקהילה היהודית במקסיקו נלחמת על הזכות להוציא גר צדק מקברו ולהביאו לקבורה יהודית, לאחר שבני משפחתו מהצד הנוצרי ערכו לו לוויה נוצרית וקברוהו כמקובל אצלם

אא

סערה בקהילה היהודית במקסיקו: השבוע נפטר לבית עולמו גר צדק שאשתו מתגוררת בישראל, ומסיבה שאינה ברורה הוא נטמן בבית קברות נוצרי. מי שהביא את המנוח לקבורה נוצרית היו בני משפחתו מהצד הנוצרי, שהחליטו על דעת עצמם לערוך לו טקס מסורתי נוצרי כמקובל, ולקבור אותו בעיירה שבה התגורר. 

על פי הדיווח הראשוני ב'כיכר השבת' - מי שלקח על עצמו את המלחמה בעניין מול הרשויות המקומיות על מנת להביאו לקבר ישראל, הם הרב משה צ'יקורל המכהן כרבה של הקהילה הספרדית-טורקית במדינה, יחד עם ראש הקהילה וחבריה. 

היות וגר הצדק חי כיהודי שומר תורה ומצוות שהקפיד על קלה כבחמורה, נאלצו הרבנים להילחם גם נגד החוק המקומי האוסר גיור במדינה אך לבסוף לא עלה הדבר בידם, והם נאלצו לגייס תרומות כדי להביאו לקבורת ישראל בכוחות עצמם. 

מי שעמד מאחורי הרב צ'יקורל ותמך בו להמשיך ולהילחם על הבאת המנוח לקבורה יהודית הם לא אחרים מאשר נשיא מועצת חכמי התורה הרה"ג שלום כהן, הראשון לציון הגר"י יוסף והרב הראשי הרה"ג דוד לאו. 

ארגון 'בנועם' וזק"א ממשיכים לפעול בשעות אלו מול הרשויות, להבאת המנוח לקבורה יהודית. 

תגיות:מקסיקובית קברותגר צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה