חדשות בארץ

לפיד לא עוצר את ההסתה נגד החרדים: "רוצה שכולם יתגייסו"

"לא נגד החרדים"? לפיד מסביר בטוב טעם נוטף הגיון כי החרדים הם "כמו הילדים שלי" ובמקביל מצהיר שהוא לא ירפה עד שכולם יתגייסו. בתוך כך, מועמד האופוזיציה לתפקיד מבקר המדינה, שהפסיד לאנגלמן, עולה למתקפה חסרת תקדים נגד המפלגה ששלחה אותו למרוץ. רום: "צריכים לקחת יועץ ארגוני"

לפיד והנציגות החרדית בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד והנציגות החרדית בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"אני אומר לכם שנים שאני לא נגד חרדים. פשוט רוצה שכולם יתגייסו ויעבדו וילמדו מתמטיקה באנגלית". כך טען הבוקר (חמישי) מספר 2  בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בכאן ב', והוסיף: "איך אני נגדם אם אני רוצה בשבילם את מה שאני רוצה בשביל הילדים שלי?".

לפיד המשיך ותקף את החרדים: "מה שאני לא רוצה זו מדינת הלכה. זה כתוב במצע של יש עתיד - אנחנו לא נסכים לחוקים כמו חוק המרכולים שבהם אנשים נכנסים אלינו הביתה ואומרים לנו מה לעשות".

דבריו של החבר לרוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, הם חלק מהניסיונות של המפלגה לקרוץ לנציגים החרדים לחבור אליהם לקואליציה לאחר הבחירות. רק לפני ימים אחדים הצהיר גנץ כי יפעל לשנות את גוש הימין על ידי שימשוך את החרדים לגוש המרכז השמאל. "גוש הימין מונה 48 אנשים. משום מה אוטומטית סופרים את החרדים עם גוש הימין", אמר. "יש אותנו, מפלגת מרכז ענקית, שיכולה לגשת לימין ולשמאל. האסטרטגיה שלנו תהיה להיות חזקים, גדולים וגמישים", אמר.

 

כישלון האופוזיציה להעברת המינוי למבקר המדינה: "מתעסקים בשטויות"

 

על רקע הכישלון החרוץ שנחלה האופוזיציה, בראשות כחול לבן, להביא למינויו של המועמד שלהם למבקר המדינה, אמר לפיד כי העיסוק בכך הוא "שטויות". לדבריו, "מה שחשוב כרגע זה ללכת לעבוד ולנצח בבחירות הקרובות".

אך בעוד בכחול לבן מתעסקים בבחירות, מועמד האופוזיציה לתפקיד המבקר, גיורא רום, שהפסיד למתניהו אנגלמן, תקף אתמול בחריפות חריגה את התנהלותה ואופייה של כחול לבן. "נגיד שהייתי חותם על אמנת חמאס – זה לא היה משנה להם, הם לא ידעו בכלל מי אני ומה אני", לגלג על כחול לבן והוסיף: "מה זה כחול לבן? בסוף כתוב להם על המצח 'רק לא ביבי'".

בריאיון, שהעניק לרזי ברקאי בגלי צה"ל, סיפר רום על המרוץ למשרד המבקר ואמר כי רצה מאוד להתמנות לתפקיד, ולכן מחל על כבודו גם כשהבין שהוא האופציה האחרונה של כחול לבן: "בהרבה תפקידים שלי יצא לי להיכנס לחדר די מבולגן , וכשהעברתי אותו לבא אחריי הוא היה בדרך כלל מסודר. אני לא אוהב לשבת בשורה ה- 30 ביציע ולפזר הערות. אני רוצה לרדת למגרש ולדחוף את הידיים לבוץ". אלא שלדבריו, לאחר שפנו אליו מכחול לבן כדי שיתמודד על התפקיד והוא נענה בחיוב – "לא קרה כלום. התהליך של בחירת המבקר התאפיין, יותר מכל דבר אחר, בשטחיות עד כדי זילות. אף אחד, לאורך כל התהליך, לא התעניין בעמדותיי, דעותיי ותפיסתי את התפקיד".

"לאט לאט הבנתי שגם מתניהו וגם אני סתם שני פיונים. ההתמודדות היא בכלל על נושא אחר, ואנחנו נמצאים שם. יכלו להיות שם שני אנשים אחרים. נגיד שהייתי חותם על אמנת חמאס – זה לא היה משנה להם, הם לא ידעו בכלל מי אני ומה אני". בהקשר זה ציין רום לחיוב את השרה גילה גמליאל (ליכוד) – "היחידה שטלפנה אלי ואמרה שהיא רוצה לשמוע מה דעתי. דווקא מהקואליציה. יתר ה- 119 לא עשו את זה".

"הם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני, למרות שלא כל דבר מסתכם בכך"

רום ייחד, כאמור, את מרבית דבריו הנוקבים לכחול לבן, ובפרט לרביעייה המובילה המנהיגה את המפלגה: "כשסיכמתי לעצמי את השבועיים [של הקמפיין] עלתה בעיני היחידה הצבאית בגבעת חלפון, לפחות בדרג המפקדים. במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה או דיון לזיהוי ולהגדרת המשימה ולגיבוש מענה וטקטיקה. עד יומיים לפני הבחירה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בנושא, ואם יש – מיהו. הלכתי מיוזמתי מחבר כנסת אחד לשני. כל אחד סיכם בסוף הפגישה שהוא מטפל בפינה כזו או אחרת והוא יחזור אלי. אף אחד לא חזר".

"הייתה לי פגישה אחת עם בני גנץ ל- 10 דקות, עם יאיר לפיד לא דיברתי מעודי מטוב עד רע מאז שנולדתי. בסך הכל שיחות הטלפון עם הרביעייה הזו בשבוע האחרון מסתכמות בשלוש דקות. הם לא טלפנו אליי, אפילו לא ברבע לשתיים [לפני ההצבעה] כדי להגיד 'יישר כוח וחזק ואמץ, אנחנו יוצאים לדרך'. כלום".

"לא באתי לתת הערכה לכחול לבן. לא יודע מה יהיה ב- 17 בספטמבר, אני מדבר רק על עניין מבקר המדינה", הוסיף רום. "אני חושב שהם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני, למרות שלא כל דבר מסתכם בכך. מה זה כחול לבן? בסוף כתוב להם על המצח 'רק לא ביבי'. את שאר האידיאולוגיה המשותפת שלהם אפשר להכניס לתוך כפפת אגרוף של יתוש. עם זה אני לא בטוח שהם יוכלו לקושש 35 מנדטים בסיבוב נוסף".

תגיות:יאיר לפידחרדיםחוק הגיוסלימודי ליב"המבקר המדינהבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה