כתבות מגזין

למה אתם כופים עלינו את 'הדת החילונית'?

זן חדש הוקם בדת החילונית וגורס שהיא פתאום כבר לא כל כך חופשית, ויש לה לא מעט חוקים והלכות. אחת ההלכות נוגעת למה שנעשה במרחב הציבורי, וכאן תקשיבו טוב: הוא חייב להיות מעורב, אסור שתהיה בו שום הפרדה

אא

השבוע קרה לי דבר מעניין. התוודעתי למושג חדש, ועל כך נתונה תודתי ליאיר לפיד, לאביגדור ליברמן, ליעל גרמן, ולעוד כמה פעילים חדורי אמביציה של 'ישראל חופשית', וסליחה אם שכחתי מישהו.

אסביר זאת בקצרה - תמיד ידענו שיש דת יהודית הכוללת הלכות, מנהגים, חוקים וציוויים שונים. לעומת זאת, אדם שרוצה להיות חופשי – בוחר באורח החיים החילוני, בו על פניו אין צורך לעשות את כל הדברים הנ"ל, ואפשר להתנהג ללא כל עול.

השבוע שמעתי על זן חדש שהוקם בדת החילונית. הזן החדש גורס שהיא פתאום כבר לא כל כך חופשית, ויש לה לא מעט חוקים, משפטים וגם הלכות. אחת ההלכות נוגעת למה שנעשה במרחב הציבורי, וכאן תקשיבו טוב: הוא חייב להיות מעורב, אסור שתהיה בו שום הפרדה.

 

דרישה לגיטימית, תגובות מזעזעות

כן, אני מתכוונת להתקוממות, לדמעות התנין ולזעקות הרמות שנשמעו לאחר שהודלף כי יהדות התורה העלתה במשא ומתן עם הליכוד דרישה, שהוכנסה גם להסכמים הקואליציוניים, לפיה יבוטל איסור ההפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים.

מטרת יהדות התורה היא למנוע מצב כמו זה שארע בשנה שעברה, כאשר כמעט בוטל אירוע של חסידות חב"ד שהיה אמור להתקיים בכיכר רבין, עם מחיצה. עיריית תל אביב הודיעה אז למארגני האירוע כי היא מסרבת לאפשר את קיומו, בשל האיסור לקיים אירועים בהפרדה מגדרית במרחבים ציבוריים, גם אם הם במימון פרטי. במקרה הספציפי הזה אישר השופט לבסוף את קיום האירוע, אך לכל אורכו התקיימו הפגנות של אותם פעילים החוששים כל כך מפגיעה בחוק החילוני אותו אימצו לעצמם, כי כאמור: "חייבת להיות ערבוביה במרחב הציבורי, לא ייתכן אחרת".

התגובות שהגיעו השבוע בעקבות דרישתה הלגיטימית של יהדות התורה לבטל את החוק הזה, המחישו לכל בר דעת את השקר הגדול שטמון בדת החדשה שהומצאה ואת ההסתה שהפכה כבר למתוסבכת. אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביטול איסור ההפרדה בין נשים לגברים זהו צעד נוסף בדרך להפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה". הוא גם הוסיף במלוא העוז: "ישראל ביתנו לא תיתן לכך יד, נילחם בכל התוקף כדי למנוע זאת".

יאיר לפיד הזדעק בגיוועלד משלו: "העובדה שביבי נכנע לדרישת יהדות התורה להכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים במקומות ציבוריים, היא לא פחות מטירוף הדעת", כך כתב, "האיש שעשרים שנה מדבר נגד איראן, מייבא אותה לכאן".

 

כפיית 'הדת החילונית'

אין צורך להוציא תעודת פסיכולוג כדי להבין שהחבר'ה האלו חוששים מכפייה דתית. גם בלי אבחון מעמיק ברור שהפחד כבר מעביר אותם על דעתם. אבל בואו נעצור לרגע ונחשוב בהיגיון: מהי בעצם כפייה דתית, ממנה הם כה חוששים? כדי להיות בטוחה בדבר חיפשתי את ההגדרה המילונית, והנה התוצאה: "כפייה דתית היא הטלת נורמה דתית בכפייה על הציבור או חלקיו, תוך פגיעה בחופש הדת, בחופש מדת או במצפון של הציבור או של הפרט".

ואם נדבר במילים פשוטות, אז ברגע שבאה דת - צ'רקסית, מוסלמית, יהודית, או איזו שלא תהיה, וכופה את חוקיה על המיעוט שאינו חפץ בכך – זוהי כפייה דתית.

ומה קורה במדינתנו הקטנטונת? באים להם כמה ראשי מפלגות שפוחדים פחד מוות מכל מה שיש בו ניצוץ של קדושה, וטוענים: "איננו מוכנים לאפשר לשומרי הדת לקיים את אורח חייהם כרצונם. חייבים לחיות בארץ בערבוביה, מוכרחים לציית ל'דת החילונית'. לא ייתכן לאפשר הפרדה". האבסורד זועק לשמיים, הרי הם בכבודם ובעצמם אוסרים על המיעוט לעשות מה שהוא עושה, ומה זה אם לא כפייה?

הציבור היהודי בישראל מונה לפחות 20% שומרי שבת, מתוך חברי הכנסת יש למעלה משליש חובשי כיפה. זה הזמן לבוא ולדרוש את מה שמגיע לנו. לבקש את הדבר האלמנטרי כל כך – להתחשב בנו ובהשקפתנו. אנחנו לא באים לכפות את עצמנו על הציבור החילוני, או לבקש להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה (הלוואי ויכולנו). רק דבר אחד ביקשנו – תעשו טובה, ואל תכפו עלינו את ה'דת החילונית' החדשה שלכם. תודה.

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןכפייה דתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה