עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהו האי הצפוף ביותר בעולם?

איך מייצרים מסטיקים, מיהו הדג המהיר בעולם, ואיזו עיר נמצאת מתחת לאדמה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מהו האי הצפוף ביותר בעולם? גודלו של האי סנטה קרוז דל אילסוטה הוא 9,700 מ"ר בלבד – אבל חיים עליו יותר מ-1,200 אנשים. זהו אי עני מאד, ולתושביו אין מים זורמים או מערכת ביוב. גם חשמל יש רק שעות ספורות ביום. למרות זאת, התושבים באי מגדירים את עצמם כמאושרים מאד.

2. הידעתם איזו שפה הומצאה על ידי אדם אחד? ד"ר לודוויג זמנהוף חלם ליצור שפה שתאחד את כל תושבי העולם, ויצר שפה בשם "אספרנטו", שפה שתוכננה להיות קלה מאד ללימוד. למרות המאמץ, ואף שהשפה הפכה מוכרת, היא לא הפכה לשפה הבינלאומית שקיווה שתהיה.

3. הידעתם איך מייצרים מסטיקים? המסטיקים הראשונים היו למעשה "צ'יקלה" – שרף הגומי של עץ הספודיליה. המסטיק של ימינו, לעומת זאת, מיוצר מ...מוצרי פלסטיק המבוססים על נפט. לעיסת החומר מוסיפים תמציות טעם וצבעי מאכל, כדי ליצור את המראה והטעם הרצויים.

4. הידעתם לשם מה מעצבים לוגו? הסמליל, או הלוגו, שמלווים כל עסק או מוצר בשוק, נוצר על מנת לייצג את בעלי העסק בעיני הציבור, ולהקל על השיווק שלו. לוגו הופך לעיתים קרובות למזוהה מאד עם העסק/המוצר, ולכן ישנם חוקים רבים המונעים העתקה של לוגו.

5. הידעתם מיהו הדג המהיר ביותר בעולם? על פי רוב המחקרים, הדג המהיר יותר בעולם הוא המפרשן, החי באזורים טרופיים. מקובל לומר שמהירותו מגיעה ל-70 קמ"ש, אך ישנם חוקרים רבים שחולקים על נתון זה. עם זאת, מדובר לכל הדעות בדג מהיר במיוחד.

6. הידעתם איזו עיר נמצאת מתחת לאדמה? זוהי העיר קובר פדי שבדרום אוסטרליה. העיר נמצאת במדבר אאוטבק שבאוסטרליה, בו החום גבוה מידי לקיום של חיים רגילים. לכן העיר נבנתה כשהיא חפורה עמוק באדמה, כדי לשמור על טמפרטורה קרירה יותר.

7. הידעתם מה קובע את גווני החול? חולות צבעוניים, שמצויים במקומות שונים בעולם, מורכבים מסלעים שהתפוררו. הסלעים מכילים מינרלים שונים, כאשר לכל מינרל – גוון שונה. לכן לחולות שונים ישנם גוונים שונים.

תגיות:איעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה