חדשות בארץ

ישראל מנסה לטרפד את החלטת הקונגרס המכירה בפתרון שתי המדינות

החלטה בקונגרס האמריקני הזוכה לתמיכת שתי המפלגות עשויה להעיב על יחסי ארצות הברית-ישראל כאשר במוקד עומדת החלטה המבקשת להכיר בפתרון שתי המדינות כמדיניותה הרשמית של ארצות הברית. השגריר הישראלי בוושינגטון, שניסה לטרפד את ההחלטה, כמעט ונזרק מכל המדרגות

הסנאטור הרפובליקני, גרהאם (צילום: שאטרסטוק)הסנאטור הרפובליקני, גרהאם (צילום: שאטרסטוק)
אא

ישראל פועלת במאמצים מרובים לטרפד החלטה, שזוכה לתמיכת הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס האמריקני, המכירה בפתרון שתי המדינות כפתרון לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני – כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. להחלטה, אם תעבור, אין תוקף משפטי המחייב את הממשל לאמץ אותה, אך היא עשויה ללחוץ עליו לפעול לכיוון זה.

הדיווח מגיע על רקע המשבר הפרלמנטרי שבו מצויה ישראל, ואשר צפויה להשליך ישירות על גורלה של תכנית השלום האמריקנית, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה.

ב-2009, בנאום הידוע כנאום בר אילן, קרא ראש הממשלה לפתרון שתי המדינות. אלא, שמאז נכנס  דונלד טראמפ לתפקידו כנשיא ארצות הברית, הספיק נתניהו לחזור בו לחלוטין מפתרון זה. מאז, ראש הממשלה נזהר שלא להעלות את פתרון זה על השולחן, ובפרט כאשר הוא זוכה לתמיכה איתנה  של הממשל האמריקני, שעושה זאת בניגוד גמור לעמדות ממשלים קודמים שהצהירו על פתרון שתי המדינות כמתווה אולטימטיבי.

באופן מפתיע, מי שאחראי להחלטה להכריז על פתרון שתי המדינות כפתרון מוסכם, הוא דווקא הסנאטור הרפובליקני הבכיר, לינדזי גרהאם, הידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות החד משמעיות, ובשל היותו מקורב ביותר לנשיא טראמפ. לדברי בכירים ישראלים, כבר בקרוב תעלה ההחלטה להצבעה.  על פי הערכות, ההחלטה תעבור בתמיכה גדולה של שתי המפלגות, זאת  לנוכח העובדה הפשוטה כי זהות מי שאמון עליה הוא אדם אוהד ישראל.

בישראל החלו במאמצים לסכל את המהלך, ושגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, חמוש בדיפלומטים בכירים בשגרירות הישראלית, הפעילו מכבש  לחצים על גרהאם וואן הולן, האחראים להחלטה, וביקשו מהם להסיר את המילים "פתרון שתי המדינות". הדיפלומטים הישראלים הסבירו כי לישראל אין התנגדות עם החלטה המקדמת את פתרון הסכסוך אף ללא תנאים מוקדמים, אך היא מתנגדת בתקיפות לכל החלטה הקוראת להקמת מדינה פלסטינית.

גרהאם וואן הולן הודיעו כי מבחינתם אין על מה לדון וכי ההחלטה תקודם בקרוב. ברידג'ט פריי, דוברתו של הסנאטור ואן הולן, מסרה: "הסנאטורים גרהאם וואן הולן תומכים בפתרון שתי המדינות במשך שנים ארוכות והם יפעלו כדי למצוא את הדרך המתאימה לקדם את הנושא בקונגרס".

תגיות:פתרון שתי המדינותהקונגרס של ארצות הבריתלינדזי גרהאםרון דרמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה