חדשות בארץ

בפעם השנייה: נתניהו ביקש את דחיית השימוע, מנדלבליט צפוי לסרב

לאחר שבחודש שעבר התרצה היועץ המשפטי לממשלה לדחות את השימוע לאוקטובר, ראש הממשלה מבקש שוב דחייה אך לא נוקב זמן. הערכה: מנדלבליט צפוי לסרב ולקבל בג"ץ נגד החלטתו

נתניהו ומנדלבליט (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לדחות את השימוע שנקבע לאוקטובר, זאת בשל הבחירות. במכתב לא הוזכר המועד הרצוי מבחינת נתניהו אך צפוי כי בכל מקרה מנדלבליט לא מתכוון לכבד את הבקשה.

מי שמיהר לתקוף את נתניהו על בקשתו היה ח"כ יאיר לפיד שקרא למנדלבליט שלא להיענות לבקשתו: "מנדלבליט, אתה לא יכול לתת לו שוב לבזות את ההליך המשפטי. אתה לא יכול לדחות את השימוע רק כי ביבי דחף (שוב!) לבחירות מיותרות. אם לא נוח לביבי להיות פוליטיקאי, שילך לטפל בענייניו המשפטיים. זה רק יקל עלינו ועל הליכוד להקים ממשלת אחדות".

הפנייה הערב מגיעה לאחר שבחודש שעבר נענה היועמ"ש לבקשתו של ראש הממשלה ודחה את השימוע מ-10 ביולי לתחילת חודש אוקטובר. מנדלבליט גם הדגיש בתשובתו כי התאריך לא ישתנה. בשבוע שעבר, לאחר הדרמה הפוליטית שהובילה את ישראל לבחירות חדשות, הבהירו גורמים בפרקליטות כי לא תהיה למציאות הפוליטית שום השפעה על לוח הזמנים שהתווה מנדלבליט בשיתוף עם נתניהו.

"נתניהו ידע גם לפני הבחירות הקודמות שפניו לשימוע", הסבירו. "כעת אפילו יש לו תאריך לשימוע אך הוא עדיין החליט להתמודד, לכן זה עניין שלו. אין לזה שום קשר והשימוע לא יידחה ולו ביום אחד", הוסיפו. עם זאת, לפי ההערכות, נתניהו צפוי להגיש בג"ץ נגד החלטתו הצפויה של מנדלבליט.

כזכור, בחודש שעבר פנה פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לדחות את השימוע, כאשר הוא טוען כי ההיקף הרב של חומרי החקירה מקשה עליו להיערך כראוי ובמהירות לשימוע שייערך ביולי. "פרק הזמן שניתן לשימוע הוא לא סביר. גם בתיקים שהם קטנים בהרבה, פרק הזמן שניתן לצורך לימוד החומר והכנת טיעון ארוך משמעותית בחודשים רבים", טען. בעקבות כך הודיע מנדלבליט כי השימוע בתיקיו ייערך ב- 2 וב- 3 באוקטובר – דחייה של שלושה חודשים מהתאריך המקורי.

בחודש שעבר הדגיש פרקליט המדינה, שי ניצן, כי "אין כוונה לקפח את רה"מ ולהקצות לאי כוחו זמן קצר מדי להכנה". יחד עם זאת, ניצן הסביר כי "אין מקום לדרוש ולצפות כי נתמהמה ונקצה פרקי זמן ארוכים כאשר אין סיבה אמיתית לכך. על יסוד היקף החומר, פרק זמן של שישה חודשים הוא סביר לחלוטין להתכונן לשימוע".

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה