חדשות בארץ

רון קובי בדרך לכנסת? "שוקל את כל האופציות"

האם מי שלא רצה אותו כראש עיר יקבל אותו כחבר כנסת? אחרי כישלונו החרוץ במועצת טבריה, רון קובי מקווה להיכנס לכנסת ולהיאבק עם החרדים משם

קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה רון קובי, שוקל להתמודד בבחירות לכנסת ה-22, והיום (רביעי) תקף בחריפות את המפלגות החרדיות שלטענתו "סוחטות את גוש הימין" לקבל דרישות שלא מוסכמות על בוחריהם.

יחד עם הביקורת החריפה על החרדים, בריאיון שהעניק ל-ynet תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על סירובו העיקש שלא להתפשר עם החרדים, כשהוא טוען כי יש לחתור לשיתוף פעולה איתם. "צריך מפלגה ימנית חזקה, שאומרת: אנחנו לא נכנעים לחרדים, מדברים איתם ויושבים איתם". לדברי קובי, "אנחנו לא שונאים אותם ואנחנו לא נגד הדת".

"החרדים ילמדו טוב מאוד הפעם שנגמרה ההגמוניה הזאת של הסחיטה הכופה על גוש הימין רצונות שלא מתאימים למצביעים של גוש הימין. צריך לעשות בלמים ואיזונים. ימין חזק, חילוני ובועט".

ראש העיר טבריה, שצפוי להיות מודח מכיסאו לאחר כישלונו בהעברת  התקציב, טען  כי ישנו "סיכוי גדול מאוד" שיתמודד בבחירות לכנסת. קובי סירב לומר אם יקים מפלגה חדשה או יצטרף לקיימת אך  אמר כי "אנחנו כרגע שוקלים את כל האופציות, יש הרבה פניות מפה ומפה וגם (אפשרות) להקים משהו חדש", אמר קובי. כאשר נשאל האם יחבור לליכוד, השיב כי "אנחנו לא חלק מהליכוד בקטע של הגדרה עצמית".

לאורך הריאיון נמנע קובי מלמתוח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור להתנהלותו מול החרדים, והסביר כי נתניהו עושה את מהלכיו כדי למצוא איזון. "כדי לחפש את המשילות תמיד צריך למצוא את חוט השני", אמר.

אם ירוץ, אמר קובי, יפעל לחזק את גוש הימין בכך שיעביר מצביעים מכחול לבן אליו, כאשר הוא טוען כי ליברמן לא יוכל לעשות זאת. "אני לא חושב שליברמן מסוגל לעשות את זה. אני חושב שאם לא אצטרף לגוש הימין, הוא יישאר על אותם מנדטים וזאת תהיה בעיה. צריך לפרוץ את המסגרת ולהגיע למצב שגם בלי ליברמן אפשר להגיע ל-63 מנדטים".

כזכור, בעקבות העימותים וההתרסות שלו כנגד המגזר החרדי והדתי בעיר, קובי לא הצליח להרכיב קואליציה ואף לא להעביר תקציב -  עובדה שעשויה לגרור את המועצה לוועדה קרואה שתדיח את ראש העיר מכסאו. בריאיון היום, טען קובי כי הכישלון להרכיב קואליציה קרה בגלל ש"אני עומד על דעותיי לא לשחוט את העיר ואת הנכסים שלה ואת ההכנסות שלה. וזה מה שקרה, לקחו את טבריה והשתלטו עליה. מי השתלט עליה? עוד פעם אנחנו חוזרים לזה - הפוליטיקאים החרדים".

אתמול, בריאיון משותף של קובי עם הפעיל החברתי סמיון גרפמן לערוץ 13, הכריזו השניים כי בכוונתם לרוץ במשותף, כאשר טענו כי המפלגה בראשותם תגרוף קולות רבים ממצביעי ליברמן שלדבריהם לא עשה דבר בפועל למען הציבור החילוני למעט הצהרות בתקשורת. "ליברמן ישב כבר עשרים שנה בכנסת הבטיח דברים. רון קובי לא הבטיח אבל עושה דברים בשטח", אמר גרפמן.

קובי טען כי ישנם 15 עד 35 מנדטים צפים המהווים את קהל היעד עבור מפלגתו. גרפמן הוסיף כי ערך סקר שהעלה כי 71 אחוזים מעדיפים את קובי על פני ליברמן.

תגיות:אביגדור ליברמןחרדיםבחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה