חדשות בארץ

בשל איום הטילים: החל מבצע מיגון כבישי הדרום

צה"ל החל במיגון מאסיבי של יישובי העוטף, בהם הקמת חומות, הטמעת טכנולוגיה מתקדמת, רמפות ושתילת עצים. במקביל, החלה בניית החומה ברכבת ישראל בעלות שלמעלה מ-100 מיליון שקל

החומה שעל יד בית לחם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)החומה שעל יד בית לחם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

לנוכח איום הטילים על תושבי עוטף עזה, בצה"ל החלו להאיץ תכניות למיגון הכבישים, והיום (רביעי) הושלמה בנייתו של קיר הסתרה נוסף בעוטף עזה, אשר נועד למנוע פגיעה ישירה של טילים אזרחים השוהים במקום.

מדובר בתכנית שכבר אושרה לפני שנה, אך מסיבות לא ברורות – היא לא קודמה. אלא, שבעקבות ירי הנ"ט לעבר רכב אזרחי שהביא למותו של משה פדר הי"ד בכניסה לקיבוץ ארז במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה, החלו במערכת הביטחון להתעורר. הבהלה בקרב גורמי הביטחון גברה לאחר הערכה כי טילי הנ"ט שבידי חמאס, המסוגלים להגיע לטווחים של 4-5 ק"מ, יפגעו בראש  ובראשונה ביישובים החולקים קו ראיה עם גבול עזה.

כאמור, המבצע החל לאחר הסבב האחרון וכבר בימים האחרונים באוגדת עזה החלו למפות אזורים נוספים למיגון. לפי הדיווחים, בצה"ל מתכוונים להציב את ההגנה בכמה קילומטרים של כבישים, בהם גם הוחלט על הקמת רמפות ושתילת עצים על מנת לחסום את שדה הראייה של העזתים ששוכנים מול. בתוך כך, צה"ל סגר לתנועה אזור בשדרות המהווה איום על השוהים בו – עד להשלמת המיגונים.

כזכור, ימים לאחר תום סבב הלחימה, צה"ל הציב חומה של כ-600 מטרים מהכניסה לקיבוץ ארז ומערבה. בצבא מתכוונים לצאת למבצע נרחב למיגון עשרות יישובים וכבישים.

בדיון מיוחד שנערך בחודש שעבר על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, בהשתתפות נציגי צה"ל, משרד הביטחון, האוצר והתחבורה, הוחלט על האצת תכנית המיגון לרכבת ישראל, הכוללת חומה וכן שלל תוספות טכנולוגיות מתקדמות שימוקמו על תוואי הרכבת. עלות פרויקט זה עולה על 100 מיליון שקל, וראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם את התכנית במידי.

 

סערת הרבש"צים נמשכת: לא מוכנים לכבות שרפות

 

ובינתיים, משבר העסקת רכזי הביטחון הצבאי השוטף של היישובים – טרם בא על פתרונו. כזכור, צה"ל מחייב בפקודה את  רכזי הביטחון של כלל היישובים לצאת לאירועי שרפות בכל הארץ, כולל בעוטף עזה. אלא, שהרבש"צים מתנגדים לכך בתוקף וטוענים כי זו פקודה לא חוקית. לטענתם, "רבש"צ לא מוסמך לטפל בשריפות, לא עבר הכשרה, לא מבוטח כראוי אין לו את הציוד והכלים הנדרשים לטובת טיפול בשרפות. הוחלט פה אחד בוועד הרבש"צים כי רכזי הביטחון לא יפעלו בכל הקשור לשרפות ומודיעים בזאת לכל הרבש"צים במדינת ישראל שלא לקחת חלק בכיבוי השרפות".

בעקבות כך, אלון שוסטר, מי שמכהן כיום כחבר הכנסת אלון שוסטר מטעם כחול לבן ולשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב, שיגר היום מכתב חריף ליו"ר הוועדה הזמנית לחוץ וביטחון, אבי דיכטר, בדרישה לכנס בהקדם את הוועדה "על מנת למצוא את הדרכים המיטביות להסדיר את אופן העסקתם והפעלתם של הרבש"צים לשביעות רצון כל הצדדים".

"לאחרונה הובא לידיעתי כי קיימת מורת רוח בקרב הרבש"צים על צורת העסקתם, ובפרט על חוסר הבהירות בנוגע לתחומי האחריות של כל אחד מהגופים, הביטחוניים והאזרחיים, המפעילים את הרבש"צים", כתב שוסטר במכתבו. "מורת הרוח אף הביאה את חלקם, אנשים שהעשייה הביטחונית היא לחם חוקם, להודיע כי יצאו לכבות שריפות שנגרמו מבלוני תבערה אך ורק במידה ואלו מהוות סכנת חיים מיידית".

תגיות:חומהמיגוןעוטף עזהעזהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה