חדשות בארץ

חופש ביטוי סלקטיבי בי-ם: שלטי "אבא ואמא" – לא, דגלי להט"ב – כן

עיריית ירושלים הורתה להסיר שלטי פרסום בהם נכתב "אבא ואמא=משפחה", וזאת לאחר שבשבוע שעבר נתלו ברחבי העיר דגלי להט"ב. בג"ץ העניק גיבוי להחלטת העירייה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה הבוקר (רביעי) עתירה שהגישה תנועת חזון למתן צו שימנע מעיריית ירושלים להסיר מודעות פרסום שנתלו מטעמה, בהן נכתב "אבא ואמא=משפחה. האומץ להיות נורמלי".

לקראת מצעד הלהט"ב, שיתקיים מחר בירושלים, ביקשה תנועת חזון למחות באופן מקורי באמצעות קמפיין חוצות, ששלטיו נתלו על גבי שטחי פרסום עירוניים המיועדים לכך. אלא שמנהלת בכירה בעירייה, האחראית על פרסומי החוצות, חשבה אחרת: היא פנתה אמש לחברת הפרסום המפיצה את המודעות והורתה לה להסיר אותן בתוך 6 שעות, בטענה כי "תוכן המודעה עלול לפגוע ברגשותיו של חלק מהציבור המתגורר בירושלים". בתגובה, הגישה תנועת חזון עתירה דחופה לבג"ץ בבקשה להוציא צו מניעה נגד העירייה, בטענה כי מדובר בהנחיה בלתי חוקית הנגועה בהפליה חמורה.

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את הבקשה בנימוק כי העותרת לא מיצתה את ההליכים בטרם פנתה לבג"ץ, וכי באפשרותה לפנות לבית משפט אזרחי. "ספק אם העתירה והבקשה כה בהולות", נכתב בפסק הדין. "אם תזכה העותרת בעתירה, הרי שניתן יהיה לפרסם את המודעות גם במועד נדחה במספר ימים". עמית חייב את תנועת חזון בהוצאות משפט בסך 2,500 שקלים.

מתנועת חזון נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ, שחושפת קבל עם ועולם את השקר הגדול ששמו 'חופש הביטוי'. זהו עוד צעד חשוב בתהליך ארוך, שבו הציבור הישראלי מבין כי הוא נשלט על ידי דיקטטורים, שבטוחים כי מדינת ישראל שייכת לאבא ואבא שלהם".

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הגיב על הצעד בו נקטה העירייה להסרת מודעות הפרסום: "מתבייש בעירייה שבמועצתה אני מכהן, שחושבת שהטבע הברור מאליו הם בבחינת ביטוי פוגעני".

מהעירייה נמסר כי היא "פועלת על פי ייעוץ משפטי שהתקבל ועל פי חוות דעת משפטית. לאור האמור, הוחלט להסיר את השלטים המדוברים".

 

קריאות לליאון: הסר את דגלי הלהט"ב

בשבוע שעבר נתלו ברחבי הבירה דגלים המייצגים את הלהט"ב. רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, פנה במכתב לראש העיר משה ליאון בבקשה להסיר את הדגלים. "לצערי הרב הנני נדרש לנושא כאוב כמו אותו 'מצעד' העומד להתקיים בשבוע הבא", כתב הרב שטרן. "יודע אני שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד, ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר. אני סומך עליך שתנהג כחכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו". בקשתו של הרב שטרן נדחתה, ומהעירייה נמסרה כי היא פועלת "על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, לפיהן יש לתלות את הדגלים, כפי שהיה בכל השנים האחרונות, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין".

לבקשתו של הרב שטרן הצטרפו היום מאות מתושבי העיר, שחתמו על מכתב שנשלח לליאון ודרשו להסיר את דגלי הלהט"ב מהרחובות. "כתושבי העיר ירושלים אנו רואים לעצמנו חובה למחות על תליית דגלי התועבה ועל עצם קיום מצעד התועבה והעברת התקציב בסך כחצי מיליון דולר לקהילה הלהטבי"ת הפוגעת בערכי היסוד של היהדות ומתגאה בעשיית עבירות מהחמורות שבתורה, עליהן נאמר 'אל תטמאו בכל אלה... ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אותה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם'. וקל וחומר שבירושלים עיר הקודש עלינו להרחיק תועבה זו מכל וכל ולא לפגוע בקדושתה", נאמר במכתב. "אנו תומכים ומחזקים את רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, ודורשים בעקבותיו מכבודו למלא את בקשתו ולהסיר את דגלי התועבה מחוצות העיר".

תגיות:ירושליםלהט"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה