חדשות בעולם

טראמפ: מעדיף לדבר עם איראן – אבל תמיד יש סיכוי לפעולה צבאית

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא אינו רוצה לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן, אולם "תמיד יש סיכוי" שזה יקרה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי ארצו תמשיך בדרך "ההתנגדות"

טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיגי ארצות הברית ואיראן ממשיכים להחליף ביניהם מסרים פומביים. הנשיא דונלד טראמפ, המבקר בבריטניה, אמר כי הוא מוכן לדבר עם איראן אך האפשרות לפעולה צבאית נגדה קיימת כל הזמן.

בראיון לערוץ הבריטי ITV, ששודר הבוקר (רביעי), אמר טראמפ: "כשנכנסתי לתפקידי, איראן הייתה מקום עוין מאוד. הם היו אז אומה טרוריסטית מספר 1 בעולם, ואולי הם כך גם היום". בתשובה לשאלה האם לדעתו יהיה צורך לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן, השיב טראמפ: "תמיד יש סיכוי. האם אני רוצה? לא, אני מעדיף שלא, אבל תמיד יש סיכוי". הנשיא האמריקני הבהיר כי מבחינתו הוא "מעדיף יותר לדבר" עם נשיא איראן חסן רוחאני.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר אתמול כי ארצו תמשיך בדרך "ההתנגדות", שלדבריו הביאה לה הישגים ב- 40 שנות המהפכה האסלאמית. בטקס שנערך בטהרן לציון 30 שנה למותו של מייסד המהפכה ומנהיגה הראשון, האייתוללה חומייני, אמר חמינאי כי "רוח ההתנגדות היא הנשק החזק ביותר, ויש לשמור על כך שהיא לא תוחלש על ידי מזימות האויב. בכל פעם שהאומה האיראנית אימצה את ההתנגדות מול העוינות, היא ניצחה, התקדמה וחיזקה אומות אחרות ללכת בדרך זו".

חמינאי הוסיף וטען בדבריו כי בתחום הצבאי איראן הצליחה להשיג הרתעה מול אויביה: "ההתעקשות שלהם על תוכנית הטילים ודומותיה היא בדיוק בגלל כך. הם יודעים שהשגנו הרתעה ויציבות. הם רוצים לקחת את זה מאיתנו, אך כמובן לעולם לא יוכלו לעשות זאת". הוא ציין כי להתנגדות יש מחיר, אך "מחיר הכניעה לאויב גדול בהרבה". הוא הדגיש, עם זאת, כי למרות הקשיים הכלכליים שאיראן חווה, "אנחנו לא במבוי סתום. אנחנו מתקדמים".

תגיות:איראןעלי חמינאידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה