חדשות בארץ

דיווח: התקדמות במגעים בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין

על פי הדיווח בכאן חדשות, נפתלי בנט הגיע להבנות ראשוניות עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי על ריצה משותפת לכנסת במסגרת בלוק טכני. שניים או שלושה מועמדים של הימין החדש ישובצו בשמונת המקומות הראשונים של הרשימה המשותפת, אך בנט לא יעמוד בראשה. בימין החדש הכחישו את הידיעה

בנט וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במפלגות שמימין לליכוד נמשכים המגעים וההתרוצצויות, במטרה למנוע את פיצול הקולות של מחנה הימין. זאב קם דיווח הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב', כי למעשה הושגו כבר הבנות ראשוניות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לבין הימין החדש בנוגע לריצה משותפת במסגרת בלוק טכני. התמודדות במסגרת בלוק טכני משמעה שהמפלגות יוכלו להתפצל לאחר הבחירות, במידה וירצו בכך.

על פי הדיווח, בין הצדדים סוכם כי שניים או שלושה מועמדים של הימין החדש ישובצו בשמונת המקומות הראשונים של הרשימה המשותפת, אך נפתלי בנט לא יוביל את הרשימה. איילת שקד – ששוקלת בשלב זה את המשך דרכה הפוליטית – אמורה להצטרף אף היא לחיבור הפוליטי, אך לא ברור אם תעשה זו כחלק מהימין החדש או במסגרת הבית היהודי. בנט לא יוכל להטיל וטו על צירופה של עוצמה יהודית לאיחוד, אם אכן יושג הסכם על כך.

בימין החדש הכחישו בתקיפות את הדיווח ומסרו כי "בנט מתמודד בכל הכוח בימין החדש. הוא מאמין בערכי המפלגה, ערכים של חיבור בין דתיים וחילוניים וביהדות מקרבת. בנט לא פוסל בלוק טכני, אך גם שם יש גבולות ערכיים שלא יחצה".

בתחילת השבוע הודיע בנט כי בכוונתו לרוץ שוב בבחירות במסגרת הימין החדש, המפלגה אותה הקים עם שקד לאחר פרישתם מהבית היהודי. בהצהרה שמסר לתקשורת בפתח ביתו ברעננה, אמר בנט: "מדינת ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת. זה לא דבר טוב, אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר, צנועים יותר. גם אני". בנט הוסיף כי "הימין החדש תהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אך לא מחפשת רק לריב עם השמאל".

בשבוע שעבר נפגש בנט עם יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, כדי לבדוק את האפשרות לחבירה ביניהם על בסיס בלוק טכני. בדומה לימין החדש, פייגלין כשל אף הוא בבחירות הקודמות בניסיונו לעבור את אחוז החסימה. בהודעה שהוציא לתקשורת אמר פייגלין, כי "הפגישה הייתה ארוכה וחיובית, ובהחלט נראה כי יש בסיס להמשך בדיקת האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות". עם זאת, הוא הציב תנאי לחבירה – עריכת פריימריז פתוחים בין הגורמים הפוליטיים השונים במחנה הימין, בהם יוכלו להשתתף כל האזרחים. לדבריו, "הם אשר יקבעו מי יעמוד בראש רשימת מחנה החירות – ולאחריו תתבצע חלוקה הוגנת ושקופה בין המפלגות שירוצו יחד כבלוק טכני". הצעה ברוח זו צפויה להידחות.

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס אתמול לאפשרות צירופם של בנט ושקד לרשימה משותפת עם מפלגתו: "אני בעד חיבורים, ואני מתכוון להמשיך עם בצלאל סמוטריץ'. אני לא נוטר טינה לאף אחד. אני חושב שתחת הבית היהודי יש מקום לכל הקשת הציבורית של הציונות הדתית". בראיון לתוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13 אמר הרב פרץ כי נעשו "גישושים ודיבורים" עם בנט ושקד, אך הוא עדיין לא נפגש עמם: "דברים כאלה יכולים לקרות בימים הקרובים מתוך כבוד, הערכה וצניעות של כולנו". הוא הדגיש, עם זאת, כי בניגוד לפרסומים על קריאות להעמדתה של שקד בראשות הבית היהודי, אין בכוונתו לוותר על מקומו: "ההנהגה הזו, שצמחה מתוך משבר, לא משתנה".

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבחירות 2019הימין החדשאיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה