חדשות בארץ

למרות הרחבת מרחב הדיג: טרור הבלונים נמשך

רק הבוקר הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועה, ומאז כבר פרצו שלוש שריפות בעוטף עזה מהפרחת בלוני התבערה. מי שמנצל את המצב עד תום הוא יו"ר ישראל ביתנו שהגיב בציניות כי זו "התגובה העוצמתית של ישראל"

נערים פלסטינים מכינים בלוני תבערה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)נערים פלסטינים מכינים בלוני תבערה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אא

מאז ההחלטה הבוקר (שלישי) על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-10 ל-15 מיילים, שלוש שרפות פרצו באזור המועצה האזורית אשכול כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מעזה.

למרות המתיחות הגוברת מעל פני השטח בגבול העזתי וצמצום מרחב הדיג לפני כשבוע ל-10 מיילים בעקבות טרור הבלונים, ישראל החליטה הבוקר על הרחבתו המחודשת של מרחב הדיג ברצועת עזה. מדובר בצעד תמוה זאת לנוכח העובדה כי בחמאס גרמו ליותר מחמישים דלקות בחודש האחרון. לצד זאת, ההתפרעויות על גדר המערכת נפסקות ואלפים ממשיכים לפקוד את הגדר ומנסים לפגוע בכוחות צה"ל באמצעות השלכת מטענים ויידויי אבנים.

מי שמיהר להגיב על  כך היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהתפטר מתפקידו כשר ביטחון על רקע מה שכינה "רפיסות ישראלית", ובחשבון הפייסבוק שלו כתב בציניות: "התגובה העוצמתית של ממשלת ישראל לבלוני התבערה בעוטף עזה - הגדלת מרחב הדיג לעד 15 מייל".

 

התשובה של חמאס: חיזוק מערך הטילים

 

בתוך כך, אתמול דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ארגוני הטרור ברצועת עזה חידשו בתקופה האחרונה את מלאי הרקטות שלהם, והוא מגיע כעת לכ-10 אלפים רקטות – הכמות בה החזיקו לפני סבב הלחימה האחרון בחודש מרץ. על פי הדיווח, המסתמך על פקידי ממשל ישראליים, החמאס והג'יהאד האסלאמי עשו זאת באמצעות ייצור עצמי והברחות לתוך הרצועה. המלאי שלהם כולל ברובו רקטות לטוח קצר ובינוני, אך גם מאות רקטות המסוגלות להגיע לעומק ישראל. ארגוני הטרור – כך טוענת הידיעה – אינם מעוניינים במלחמה עם ישראל, וחידוש המלאי ההתקפי הוא חלק מהצעדים שנועדו ללחוץ עליה להקל את הסגר על הרצועה.

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הידיעה בעיתון האמריקני: "איומי טרור מתמשכים מצד החמאס, הטוען כי 'האזור לא ייהנה מרגיעה כל עוד האויב (ישראל) נמצא על אדמה פלסטינית וכל עוד עזה נצורה'. חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים ברצועה".

דיווח זה מצטרף לפרסום בתחילת השבוע בעיתון "אל-קודס", שציטט גורמים פלסטיניים, כי ישראל התירה – לראשונה מזה 12 שנים – להכניס לרצועה חומרים דו-שימושיים, שהכנסתם נאסרה עד כה מחשש שייעשה בהם שימוש לצורכי טרור. על פי הידיעה, לרצועה הוכנסה כמות גדולה של חוטי פלדה המיועדת לפעילות הדיג, ולאחר עיד אל-פיטר צפויים להיכנס חומרים נוספים. הצעד הישראלי בא במסגרת הבנות ההסדרה בין ישראל וחמאס, שסוכמו בתיווך מצרים והאו"ם. בהמשך צפויים הצדדים לדון, בין היתר, בקידום תוכניות העסקה יזומות של האו"ם ולפתוח במשא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה.

תגיות:טרור הבלוניםחמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה