חדשות בארץ

הנהלת העבודה החליטה: הבחירות לראשות המפלגה ב-2 ביולי

בהחלטת ההנהלה, הטעונה אישור של הוועידה, נדחתה בקשתו של ח"כ פרץ לפיה ההצבעה ליו"ר תיעשה בקרב כל המתפקדים ולא בוועידה בלבד. בתוך כך, ייתכן כי לרשימת המועמדים לתפקיד, יצטרף ראש הממשלה ויו"ר העבודה לשעבר, אהוד ברק

בכירי העבודה בהתייעצויות עם הנשיא (צייום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90) בכירי העבודה בהתייעצויות עם הנשיא (צייום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הנהלת מפלגת העבודה קבעה היום (שלישי) כי הפריימריז לראשות מפלגת העבודה ייערכו ב-2 ביולי, וכי כל חברי המפלגה יוכלו להצביע בה. ההנהלה קבעה כי כבר מחר תתכנס ועדת החוקה של המפלגה בכדי לדון בחוקיות בקשתו של ח"כ עמיר פרץ שהציע כי הבחירות ליו"ר מפלגה ייערכו בקרב חברי הוועידה בלבד ולא כלל המתפקדים.

בדיון היום הוחלט כי כבר בשבוע הבא תתכנס ועידת המפלגה בכדי לאשר את המועד שנקבע. ההחלטה מגיעה על רקע הקונצנזוס הקורא לשימור הרשימה לכנסת ולא לפריימריז חדשים. עם זאת, מועמדים שלא הצליחו להיכנס לרשימה בבחירות הקודמות, דוחקים לערוך בחירות חדשות. משכך, הוחלט להביא לאישור הוועידה את שתי חלופות: שימור הרשימה הקיימת או קיום בחירות חדשות לרשימה לכנסת.

הוועידה צפויה גם להחליט בדבר חיבור עם מרצ, כפי שהציע גבאי וכן יו"ר מרצ תמר זנדברג.

ובינתיים, חלו כמה התפתחויות בזירת המרוץ לראשות העבודה. טל רוסו, ששוריין במקום השני על ידי היו"ר אבי גבאי, הודיע כי יוותר על השריון וישקול ריצה לראשות המפלגה; עמיר פרץ הודיע אתמול על התמודדותו; סתיו שפיר הצהירה כי תתמודד רק אם יתקיימו פריימריז פתוחים; והיום צפוי סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, להודיע על התמודדותו.  מנגד, טרם ברור אם היו"ר גבאי יתמודד שוב.

בתוך כך, אתמול דווח כי גוברת הערכה לכך שראש הממשלה ויו"ר המפלגה לשעבר, אהוד ברק, יודיע בקרוב על חזרתו לחיים הפוליטיים ועל כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. לפי דיווח בחדשות 12, חברי העבודה קיבלו לאחרונה שיחות טלפון המפצירות בהן למנות את ברק ליושב ראש זמני של המפלגה, למשך שנה בלבד. הראשון שיצא לתמוך במהלך היה עמיר פרץ שאמר הבוקר כי הוא מעוניין בחזרתו של ברק למפלגת העבודה.

נזכיר כי בפברואר, אז גברו הדיווחים על חזרתו לפוליטיקה, דחה גבאי את הרעיון מכל וכל. בדברים שהובאו בחדשות 12 נשמע הח"כ איציק שמולי לוחש לגבאי: "מתחילים שוב דיבורים על אהוד ברק, מסרים להעביר אותו, לא להעביר אותו". בתגובה אמר לו גבאי: "למה לנו? התאבדות קולקטיבית נעשה?".

לכך יש להוסיף את הצהרתו של ברק בבחירות האחרונות שאמר כי חשוב "שבלב מחנה השינוי שיוביל גנץ תהיה מפלגת העבודה חזקה. הדבר החשוב ביותר הוא שמחנה השינוי ייצור גוש של מעל 61 חברים, שבעקבותיו תוקם ממשלת שינוי עם כחול לבן והעבודה". ברק הוסיף כי משום כך בחר להצביע למפלגת העבודה. יו"ר המפלגה, אבי גבאי, בירך על התמיכה של ברק. "אני מבקש מכל חברי מחנה השינוי להקשיב היטב לראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. האיש שהוביל עשרות מבצעים מעבר לקווי האויב, שניצח את נתניהו לפני 20 שנה וקיבל את אחת ההחלטות החשובות ביותר בעשורים האחרונים, כשהוציא את צה"ל מלבנון".

תגיות:אהוד ברקעמיר פרץמפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה