עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה דג יכול לטרוף פרה?

מה למד מהנדס הרכבות מהשלדג, איזה בעל חיים מסנן אבק, ולאיזה פרח יש ריח של שוקולד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איך סירות צפות על המים? בעוד כוח המשיכה מושך את הספינות למטה, המים דוחפים אותן בכוח הציפה. אם צפיפות החומר גדולה מזו של המים, החומר ישקע, אך ככל שהחומר גדול ורחב יותר – כח הציפה יגבר על הצפיפות, והספינה תצוף. לכן ספינות כבדות הן תמיד גם גדולות ורחבות.

2. הידעתם לאיזה בעל חיים יש באף מסנן אבק? הסאיגה, שחיה במרכז אסיה, היא מעין אנטילופה בעלת אף מוזר שדומה מעט לחדק. באמצעות האף הזה היא מסננת את אבק המדבר, וגם מחממת את האוויר הקר בחורף המדברי.

3. הידעתם מה למד מהנדס הרכבות מהשלדג? כשהשלדג שולה דגים מהמים, הוא עושה זאת בתנועה חלקה, כמעט ללא רעש או התזת מים. מהנדס רכבות יפני שצפה בשלדגים החליט לחקות את צורת המקור של השלדג בבניית קטרי רכבות, כדי לשפר יציאה של רכבות מהירות ממנהרות לאוויר הפתוח.

4. הידעתם איזה דג יכול לטרוף פרה בכמה דקות? למעשה, שום דג. דגי הפיראנה שחיים בדרום אמריקה תוקפים וטורפים דגים אחרים, נבלות שנפלו למים בעלי חיים שנכנסים להתרענן במים. שמועות גרסו כי הם נושכים את בעל החיים ומכניסים אותו להלם, ולאחר מכן טורפים את כולו בתוך דקות ספורות – אך למעשה, בדרך כלל הם רק נושכים אותו פעם אחת. עם זאת, לעתים הדם הזורם מן הפצע מזמין את שאר הפיראנות שבהלהקה, ויחד – הדגים עלולים לטרוף את בעל החיים כולו.

5. הידעתם לאיזה פרח יש ריח של שוקולד? זהו קוסמוס השוקולד, פרח נדיר בצבע חום עמוק, שגדל במקור במקסיקו ובדרום ארצות הברית. הפרח נכחד בעבר, אך שוכפל בסוף המאה ה-20, ומאז מגדלים אותו במקומות שונים בעולם.

6. הידעתם איזו לטאה נראית מאיימת אף שאינה מסוכנת? ישנם בעלי חיים רבים כאלה. אחד מהם הוא חרדון הצווארון, אשר זוקף מעין צווארון שעשוי מעור ונושף בחוזקה כשהוא מאוים. למעשה, הוא אינו מסוכן כלל.

7. הידעתם למה המקלדת מסודרת דווקא כך? המקלדת המוכרת לנו נקראת בשם QWERTY, על שם סדר האותיות המופיע בשורה העליונה, משמאל לימין. המקלדת הזו סודרה על ידי כריסטופר שולס, ששיווק מכונות כתיבה מסחריות. המטרה היתה להאט את קצב ההקלדה, כדי שהמקשים של המכונה לא יסתבכו זה בזה. אלא שהציבור התרגל כל כך לסידור המקלדת, שהיא המשיכה להיות מקובלת גם כאשר פותחו מכונות כתיבה משופרות, וגם כאשר הגיעו המקלדות.

תגיות:דגעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה