חדשות בארץ

שבה הביתה: העגלה שנגנבה הוחזרה בשלום לאמה. צפו בתיעוד המרגש

שוטרי משמר הגבול עצרו 2 חשודים בגניבת עגלה. סרטון שתיעד את החזרתה למרעה ממנו נגנבה ואת המפגש עם הפרה שהמליטה אותה הפריך את גרסת הנאשמים כי לא גנבו את העגלה. צפו בפלא הבריאה

אא

(צילום: דוברות המשטרה)

שוטרי היחידה המרכזית של משמר הגבול עצרו 2 תושבי זרזיר שבצפון הארץ, החשודים כי גנבו עגלה והתעללו בה. על פי כתב האישום, שהוגש היום (שני) בבית משפט השלום בטבריה, הגיעו הנאשמים ביום שלישי שעבר לשטח מרעה בקרבת הכפר בעיינה-נוג'ידאת, כפתו ברגליה ובפיה עגלה שאיתרו במקום והכניסו אותה לתוך תא המטען של הרכב הפרטי בו נסעו.

לאחר הגניבה נסעו החשודים לכיוון זרזיר בפראות – במהירות גבוהה, תוך בלימות פתאומיות וסטייה בין הנתיבים. סמוך לצומת המוביל הם נעצרו על ידי שוטרים, בעקבות פעילות משטרתית רחבת היקף שכללה פריסת כוחות רבים בגזרה והצבת מחסום. שני הנאשמים עצרו בשולי הכביש וניסו להימלט רגלית, אך נתפסו בתום מרדף. בחיפוש בתא המטען של הרכב אותרה העגלה, שהייתה קשורה ברגליה. בנוסף נמצאו חבלים וכלי חיתוך בהם נעזרו לצורך ביצוע הגניבה.

בחקירתם הכחישו הנאשמים כי גנבו את העגלה וטענו כי קנו אותה מאדם שאינם מכירים. גרסתם הביאה את המשטרה לנקוט בצעד יצירתי ולבקש ממשרד החקלאות חוות דעת על סרטון בו צולמה החזרת העגלה למרעה, וזאת על מנת להוכיח שאכן מדובר בעגלה שנגנבה מהמרעה המדובר, ולא כגרסת הנאשמים שטענו כי קנו אותה ממקום אחר.

"אנחנו יודעים שלפרות התנהגות אימהית מפותחת שנועדה למנוע יניקה של עגלים זרים שבסביבה", הסביר קצין מג"ב שניהל את החקירה. "לכן העדות הטובה ביותר לכך שמדובר בעגלה של הפרה משטח המרעה בו נגנבה היא הסרטון שצולם בעת החזרת העגלה אל המרעה. שלחנו את הסרטון לחוות דעת משרד החקלאות, שקבעה שאכן מדובר באם ובתה".

מחוות הדעת המקצועית עולה, כי כבר כאשר נכנס הרכב ובו העגלה לשטח המרעה – ועוד בטרם נוצר קשר עין בין העגלה לפרה – רואים בבירור כיצד אחת מהפרות בעדר מגיעה בריצה אל הרכב והקרון. הקשר האימהי בין פרה לצאצא שלה מתבסס החל מההמלטה ולאורך תקופת ההנקה. ההיכרות מתבססת על חוש הריח, שמיעה ובמידה פחותה גם ראייה. ריצתה של הפרה אל הרכב מעידה בבירור על סימני היכרות ראשונים – היא באה לבדוק האם העגלה שנלקחה ממנה נמצאת ברכב.

כאשר הפרה בסביבת הקרון, היא כבר מריחה את העגלה שלה ומזהה אותה, ומכאן היא מנסה למצוא דרך להגיע אליה. תקשורת ווקאלית בין השתיים מחזקת את ודאות ההיכרות ההדדית. ברגע שהעגלה יורדת מהקרון היא ניגשת ויונקת, האם מקבלת אותה ומנסה להתרחק איתה מכלי הרכב והאנשים. היא גם מאיימת קלות על האנשים (תנועת ראש) כדי להגן על העגלה שלה.

אם אכן עגלה זו לא הייתה בתה של הפרה שבסרטון, כניסת הרכב הייתה מתקבלת באדישות או בהתרחקות – כפי שעשו שאר הפרות. כמו כן, לאחר ירידת העגלה מהקרון, פרה שאינה האם לא הייתה מאפשרת לה לינוק והייתה מתרחקת ממנה. אם העגלה הייתה מנסה לינוק מפרה זרה – היא הייתה מקבלת ממנה בעיטה. הסרטון מעיד, אם כן, בבירור כי העגלה היא ללא ספק בתה של הפרה שמניקה אותה.

תגיות:משטרת ישראלגניבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה