חדשות בארץ

חלוקת התיקים תידחה בשבוע: "תעלול מביש"

בעקבות הודעת הליכוד כי יידחו את חלוקת תיקי החינוך והמשפטים בשל רצונם להיוועץ "בגורמים בקואליציה ובליכוד", בתנועה לאיכות השלטון תקפו את המהלך בחריפות וטענו כי לא ראוי ששר המשפטים, ממחר – בנימין נתניהו, יהיה אדם החשוד ב-3 תיקים פליליים

נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חרף ההתחייבות: כיממה לאחר הדחתם של שרי החינוך והמשפטים, מפלגת הליכוד הודיעה היום (שני) כי חלוקת התיקים תדחה בשבוע. בעקבות ההודעה, בעוד כ-48 שעות, עם כניסתם לתוקף של הפיטורים, יעברו תיקי המשפטים והחינוך לידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחזיק בהם עד למינוי ממלא מקום.

הודעת הליכוד מגיעה לאחר הצהרתו אתמול של נתניהו כי ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות, וכי "אין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו". ההדגשה כי לא יחזיק בתיק המשפטים באה לנוכח העובדה כי ראש הממשלה מואשם, כפוף לשימוע, ב-3 תיקים פליליים.

לפי דובר הליכוד, הנימוק להארכת הזמן לחלוקת התיקים נעוצה בכך כי "ראש הממשלה מעוניין לשוחח בנושא עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד בימים הקרובים". בהתייחס להודעת השר יריב לוין כי הוא לא מתכוון לכהן כשר משפטים על תקן ממלא מקום, נאמר כי "ראש הממשלה ידע מראש שהשר לוין לא מעוניין במילוי מקום. כל פרסום אחר בעניין מינוי השרים הוא ספקולציה".

בעקבות הודעת הליכוד על דחיית חלוקת התיקים, בתנועה לאיכות השלטון גינו בחריפות את המהלך, ואמרו: "רק אתמול הבטיח רה"מ נתניהו כי יעביר את תיקי החינוך והמשפטים לח"כים חלופיים בתוך 48 שעות, והנה היום אנו מתבשרים כי נאלץ להמתין עד השבוע הבא למציאת מ"מ למשרדים אלו", אמרו. "והמשמעות", הוסיפו, "שבוע שלם שבו האדם שיעמוד בראש משרד המשפטים יהיה אדם החשוד ב-3 תיקים פליליים. מדובר בתעלול פוליטי מביש שפוגע באמון הציבור במערכת החוק". בתנועה קראו לראש הממשלה "למנות באופן מיידי ממלא מקום למשרד המשפטים, ולא להחזיק בו אפילו יום אחד נוסף".

כזכור, אתמול הדיח ראש הממשלה את יושבי הראש של הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט, מתפקידם כשרי החינוך והמשפטים. את סיבת הפיטורים מהקבינט המדיני-בטחוני, תלה נתניהו בכך כי השניים לא יכולים להמשיך ולהחזיק בתפקיד כה רגיש לעוד פרק זמן של חצי שנה, שעה שהם לא נבחרו על ידי הציבור. משכך, ישיבת הקבינט שצפויה הייתה להתקיים מחר בבוקר, נדחתה לשעה 16:00 – 48 שעות לאחר פיטוריהם. בהודעה משותפת של השניים נאמר כי הם יעבירו בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדו, לידי השרים שיחליפו אותם כדי לא לפגוע בתפקוד המשרדים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה.

בעקבות הדחת השניים, פרסם ח"כ בצלאל סמוטריץ' את דרישת מפלגתו לשני התיקים, משרד המשפטים עבורו ומשרד החינוך עבור יו"ר איחוד מפלגות הימין, ח"כ רפי פרץ. "בהיעדר בעיה משפטית ראש הממשלה צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית. ולא - אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית", אמר סמוטריץ'. "לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט".

תגיות:משרד המשפטיםתיקי נתניהוהתנועה לאיכות השלטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה