חדשות בארץ

גנץ: לא נתאחד עם העבודה, נקים ממשלה עם החרדים

למרות הסכם הרוטציה עם לפיד, נראה שבכחול לבן מתחילים להבין את כוחן של המפלגות החרדיות. גנץ: "משום מה אוטומטית סופרים את החרדים עם גוש הימין". הערכה: בכחול לבן יחתרו לחיבור עם אורלי לוי-אבקסיס, לאחר שבבחירות האחרונות זה לא התאפשר

גנץ ולפיד בישיבת הסיעה היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ולפיד בישיבת הסיעה היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שלל היום (שני) את האפשרות כי רשימתו תתאחד עם מפלגת העבודה, ואמר: "אנחנו מתחילים את הקמפיין עכשיו ולא רואים את הצורך בשום דבר נוסף". עם זאת אמר כי באשר לצירוף ציפי לבני או אהוד ברק כי "נדע לקרוא למי שצריך להתחבר אלינו".

בהתייחס לגוש הימין, שנתח גדול ממנו הוא של המפלגות החרדיות, יו"ר כחול לבן הצהיר כי יפעל לשנותו. "גוש הימין מונה 48 אנשים. משום מה אוטומטית סופרים את החרדים עם גוש הימין", אמר. יש אותנו, מפלגת מרכז ענקית, שיכולה לגשת לימין ולשמאל. האסטרטגיה שלנו תהיה להיות חזקים, גדולים וגמישים".

בפתח ישיבת הסיעה, פתח הרמטכ"ל לשעבר את דבריו ותקף את העודה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העדיף ללכת לבחירות חוזרות ולא להחזיר את המנדט לנשיא, כמקובל. "זו שערורייה, ביזיון, בדיחה לאומית רעה ששווה 5-4 מיליארד שקלים". לדבריו, "אזרחי ישראל יודעים שיוצאים לבחירות כי ביבי רוצה להציל את עצמו. הוא היה יכול להחזיר את המנדט לנשיא ואז אני הייתי מרכיב ממשלה. למה הוא לא עשה את זה? כי הוא חייב לחוקק את החסינות וההתגברות, והוא חייב לייצר לעצמו מבצר משפטי גם במחיר של חמישה מיליארד שקלים".

 

בכחול לבן מעלים הילוך אבל מסרבים לשנות מסלול

 

גנץ הוסיף: "באתי לעצור את הטירוף הזה. באתי להוביל בבחירות הקרובות את כחול לבן לניצחון, ואנחנו נצליח כי יש כאן שותפות. גם אם אין בינינו אחידות תמיד או הסכמה על הכול - בסופו של דבר יש בינינו אחדות מוסכמת ורעיון שמבטא את הדאגה לכלל אזרחי ישראל ובתוכו אנחנו מתמרנים. השיחות שלנו מהנות אפילו מעת לעת".

אמש נועדה רביעיית כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון. וגבי אשכנזי בביתו של לפיד בתל אביב. הפגישה נערכה על רקע הביקורת הציבורית על הסכם הרוטציה בין גנץ ולפיד, אם יצליחו להרכיב ממשלה. בתום. "למרות הספקולציות והשמועות השקריות, כחול לבן תתמודד בבחירות הבאות באותה מתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים, כולל קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד, בדיוק כפי שסוכמה בהנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור", נמסר מטעם המפלגה בתום הפגישה.

בסוף השבוע אמר יו"ר העבודה, אבי גבאי,  כי על מפלגת העבודה לפעול לחבירה עם מרצ או כחול לבן. לנוכח העובדה כי כבר בחודש החודש ייערכו פריימריז לראשות העבודה, לאחריהם צפוי גבאי להיות מודח מתפקידו כיו"ר,  לא ברור האם מהלך זה ייצא אל הפועל.

לפי הערכות, מי שכן עשויה לחבור אל כחול לבן היא מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס, שבבחירות האחרונות הפסידה ליש עתיד במשא ומתן לאיחוד עם גנץ, ולא עברה את אחוז החסימה. אלא, שלאור הבחירות החדשות, ייתכן כי בכחול לבן יפעלו במלוא המרץ לחבירה זו.

תגיות:בני גנץחרדיםאבי גבאיהעבודהאורלי לוי אבקסיסבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה