חדשות בארץ

הכנסת הכריעה: מבקר המדינה הבא – מתניהו אנגלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה לניצחון פוליטי כשמועמד הקואליציה, מתניהו אנגלמן, נבחר ברוב קולותיהם של חברי הכנסת לתפקיד מבקר המדינה הבא. בהגיעו ללשכת יו"ר הכנסת כדי לקבל את המינוי הרשמי, אמר אנגלמן: "אני נכנס לתפקיד בענווה ותחושת שליחות לאומית, כשאני רואה לנגד עיניי את טובת המדינה ואזרחיה"

אנגלמן, היום בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אנגלמן, היום בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת בחרו בצהריים (שני) את מתניהו אנגלמן למבקר המדינה הבא. אנגלמן, מועמדה של הקואליציה, גבר בהצבעה חשאית על מועמד האופוזיציה, האלוף במילואים גיורא רום. 67 חברי כנסת תמכו באנגלמן, לעומת 48 שתמכו ברום. 5 חברי כנסת הטילו לקלפי פתק לבן.

אנגלמן, בן 53, אדם שומר תורה ומצוות המתגורר בנוף איילון ואב ל- 6, הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות ובעל תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים. בתחילת 2018 הוא מונה על ידי שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, למנכ"ל המל"ג והות"ת (הוועדה לתכנון ותיקצוב). קודם לכן הוא כיהן כמנכ"ל הטכניון (מ- 2014) וכמשנה לנשיא הטכניון (מ- 2010). אנגלמן ייכנס לתפקידו ב- 4 ביולי, יום לאחר סיום כהונתו של המבקר הנוכחי, יוסף שפירא, ויכהן במשרה זו במשך 7 שנים.

לאחר שנודעו התוצאות, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאנגלמן ובירך אותו: "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל – בלי שום שיקול אחר".

נתניהו החליט לפני שבועיים כי אנגלמן יהיה מועמד הקואליציה לתפקיד. לפני ההצבעה התכנסה סיעת הליכוד לישיבה סגורה. על פי הדיווחים מתוכה, נתניהו אמר לחברי הכנסת של הליכוד: "אנחנו נבחרים למשול. הבקרה עלינו היא הבוחר. הם לא מחליפים אותנו, הם לא מחליפים את הנבחרים. הם לא צריכים לנתב אותנו, יש כאן פריצת גבולות מוזרה, ביזארית. בעולם לא רואים דברים כאלה. גיורא רום ימשיך את הכיוון של הספינה הזאת, הוא לא ישנה. אנגלמן הוא מינוי של בנט, אבל למדתי להכיר אותו והוא איש רציני. הוא חושב את מה שכולנו חושבים".

במהלך המשא ומתן הקואליציוני, הודיעו בישראל ביתנו כי יתמכו במועמד הקואליציה. אלא שהמשבר הפוליטי שהוביל לפיזור הכנסת יצר אצל נתניהו את החשש שמאחורי הפרגוד אנשיו של ליברמן יצביעו בעד מועמד האופוזיציה. הערכות פוליטיות שונות דיברו גם על האפשרות שחברי ליכוד יצביעו בעד רום כדי להיפרע מנתניהו, כל אחד מסיבותיו הוא.

בישיבת סיעת ישראל ביתנו שהתקיימה בכנסת לפני ההצבעה, הבהיר ליברמן כי יעמוד בהתחייבות שנתן לתמוך במועמד הליכוד למבקר המדינה: "אני מכיר היטב את גיורא רום, עבדתי איתו, מאוד מעריך את האיש, אבל אצלנו מילה זו מילה. בצורה ברורה אנחנו הולכים להצביע למועמד של הקואליציה, ואני בכלל חושב שהגיע הזמן שכל ההצבעות יהיו גלויות". במהלך ההצבעה צילמו עצמם חלק מחברי הכנסת של ישראל ביתנו מאחורי הפרגוד עם הפתק ועליו שמו של אנגלמן, כדי להוכיח כי אכן הם מצביעים עבור מועמד הקואליציה.

 

אנגלמן: אני נכנס לתפקיד בענווה ובתחושת שליחות לאומית

ההצבעה על תפקיד מבקר המדינה יצאה לדרך לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין אייל ינון, הבהיר כי למרות פיזור הכנסת אין כל מניעה חוקית לקיים את ההצבעה. התוצאות מהוות ניצחון פוליטי לנתניהו. ההצבעה, כאמור, הייתה חשאית, אבל ניתן להעריך ש- 65 חברי הכנסת שהמליצו לאחר הבחירות על נתניהו כמי שיש להטיל עליו את הרכבת הממשלה – ובכללם גם חברי ישראל ביתנו – תמכו במועמד הקואליציה. 2 חברי כנסת מהאופוזיציה הצטרפו לתמיכה באנגלמן. 5 הנמנעים מגיעים, ככל הנראה, משורות חברי הכנסת הערבים, שהתקשו להצביע בעד רום בשל עברו הצבאי.

אחר הצהריים הגיע אנגלמן ללשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על מנת לקבל את המינוי הרשמי מהיו"ר, מזכירת הכנסת וחברי ועדת הקלפי. אדלשטיין בירך את אנגלמן על שנבחר "בצורה ברורה ומשכנעת", כלשונו: "ללשכת היו"ר אתה תגיע פעמים רבות בשנים הקרובות להגיש דוחות בנושאים שונים, ותעבוד עם הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. כמבקר המדינה אתה תשמש כסוג של רופא של החברה הישראלית. אתה תיגע בנקודות הכי כואבות בחברה, ואני מאחל לך שהנגיעות האלה, כשל רופא, יהיו מועילות ומרפאות שיוכלו לעזור לכולנו להיפטר מן המחלות והכאבים בחברה. אני סמוך ובטוח שעם הרקורד המרשים שלך, אתה תצליח לעשות את התפקיד במצוינות. כמה שזה נשמע קלישאה, הצלחתך הצלחת מדינת ישראל כולה".

אנגלמן אמר מצדו כי כי "מוסד מבקר המדינה הוא מאבני היסוד בישראל, ואני נכנס לתפקיד בענווה ותחושת שליחות לאומית, כשאני רואה לנגד עיניי את טובת המדינה ואזרחיה. אני מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך, אני מודה לחברי הכנסת על התמיכה במועמדותי".

(עודכן: 19:14)

תגיות:מבקר המדינהמתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה