חדשות בארץ

שעון חכם ומציאות רבודה: כך מתכונן צה"ל לקרב מול המחבלים. צפו

המיזם "חטמ"ר דיגיטלי" יאפשר ללוחמי צה"ל הנמצאים בגזרות השונות של יהודה ושומרון לקבל התרעות בזמן אמת שיאפשרו להם לסכל פיגועים ולהכריע את המחבלים

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל חשף אתמול (ראשון) מיזם טכנולוגי חדש שנועד להקנות לחיילים המשרתים ביהודה ושומרון את היכולת להתמודד טוב יותר עם אתגרי הטרור העממי, הבאים בין היתר לידי ביטוי בפיגועי ירי ודקירה.

הנתונים הסטטיסטיים של השנה האחרונה מלמדים כי במקרים רבים מדי – 7 מתוך 19 פיגועים – הצליחו המחבלים להימלט מהשטח לאחר שביצעו את זממם. עובדה זו מצריכה להשקיע מאמצים ניכרים לאחר מכן באיתורם ובלכידתם של המחבלים על מנת למנוע את הפיגוע הבא. במסגרת המיזם, הקרוי "חטמ"ר דיגיטלי", המידע המודיעיני והטכנולוגי שנאסף במרחב מועבר ישירות אל "הקצה המבצעי" – המפקדים והחיילים הנמצאים בשטח, בין היתר במחסומים ובכניסות לערים שבשליטה פלסטינית. ללוחמים מתאפשר לקבל התרעה נקודתית בזמן אמת על תנועות חשודות הנעות לכיוונם ועל הסכנה המתקרבת של מפגע בודד או חוליית טרור.

כיצד המערכת עובדת? שעון יד חכם שיקבלו הלוחמים יזרים להם מידע מסווג המופק מנתוני המודיעין ומרשת של מצלמות אבטחה ומכ"מים שנפרסה בגזרות שונות ביהודה ושומרון וסורקת ללא הפסק את השטח. הסינרגיה בין מקורות המידע והעברתם המיידית לרמת השטח – תוך עקיפת צינורות התיווך שפעלו עד כה – יחסכו זמן יקר, יצמצמו את גורם ההפתעה שעומד לרשותם של המחבלים ויקנו ללוחמים את היכולת להתגונן, לסכל ולנטרל את האיום, ולהכריעו סופית באמצעות מעצר המפגע או חיסולו. המערכת החכמה החלה כבר לפעול בגזרת שכם, ובהמשך תורחב לכלל אזור יהודה ושומרון.

חידוש נוסף במסגרת הפרויקט הוא פיתוחו של סימולטור אימונים חדש, הנשען בבסיסו על טכנולוגיית מציאות רבודה. הסימולטור נועד לשפר את מוכנותם של חיילי צה"ל לאתגרי הטרור השונים.

אימון מציאות רבודה (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, מנתוני סיכול הטרור לשנת 2018 שפורסמו על ידי אוגדת איו"ש עולה כי במהלך שנה זו נעצרו 3,173 חשודים במעורבות בפעילות טרור, בטרור עממי ובהפרות סדר. במאבק הסיזיפי שמנהל צה"ל נגד הפצת אמל"ח וכספים המניעים את הטרור, נתפסו בשנה זו 406 כלי נשק והוחרמו למעלה מ- 2 מיליון שקלים. בחודשים ינואר-אפריל 2019 נעצרו 1,077 חשודים נוספים, נתפסו 263 נשקים והוחרמו כחצי מיליון שקלים של כספים שיועדו לטרור.

תגיות:יהודה ושומרוןצה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה