חדשות בארץ

גבאי: "החמצנו הזדמנות אמיתית להשפיע על הכיוון של מדינת ישראל"

יו"ר מפלגת העבודה הביע צער על שהמשא ומתן שניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוביל לכניסה לקואליציה: "קיבלנו הזדמנות להרגיע קצת את מדינת ישראל"

גבאי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גבאי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הסערה במפלגת העבודה בעקבות המשא ומתן שניהל היו"ר אבי גבאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסה לקואליציה טרם שככה. גבאי הביע הבוקר (שני) את צערו על שהמהלך לא הוכתר בהצלחה, וטען כי חלק מחברי מפלגתו שתקפו אותו על כך התבטאו בחדרי חדרים בצורה שונה לחלוטין.

"הייתה לנו הזדמנות אמיתית להשפיע על הכיוון של מדינת ישראל", אמר גבאי בראיון לענת דוידוב וינון מגל ברדיו 103fm. "למרות שאמרתי שלא אשב עם נתניהו והתחייבתי לזה, בסופו של דבר הייתי צריך לשאול את עצמי מה אני עושה – מה שנכון למדינה או מה שנכון לי, שלא להיות בפוזיציה שיגידו לי 'אבל התחייבת'".

גבאי טען כי נוצרה "סיטואציה חד-פעמית" בה נתניהו נאלץ לפנות למפלגת העבודה כדי להשיג רוב להרכבת הממשלה, והוא פעל לנצלה על מנת למנוע פגיעה במערכת השיפוטית: "הייתה לנו הזדמנות של פעם בחיים, שאתה מזהיר מפני דבר נורא שיכול לקרות. אני חושב שהכיוון של הדמוקרטיה יכול להגיע פה למצבים מאוד בעייתיים. אחרי שאתה מזהיר ומוחה – בסוף יש לך הזדמנות, נותנים לך ביד את השאלטר לעצור את כל הדבר הזה".

"אני יודע בדיוק מה נתניהו רוצה או לא רוצה, יכול או לא יכול", הדגיש יו"ר העבודה. "הוא לא שינה את דעתו. אם היה לו את ליברמן – הוא לא היה פונה אלינו". לדבריו, לא היה מדובר בספין, אחרת כלל לא היה נכנס למשא ומתן. הוא ציין כי "לזכותו של נתניהו ייאמר, שהוא לא ביקש שום דבר בנושא החסינות. נושא זה הועלה רק על ידי, כשאמרתי שלא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות, לא תהיה פסקת התגברות. הוא לא ביקש כלום. לא הבטחנו שום דבר. היה ברור גם להם שאם יהיה כתב אישום – אנחנו לא בממשלה".

"יותר מזה: קיבלנו הזדמנות להרגיע קצת את מדינת ישראל. אחד מהתנאים שלנו היה שנתניהו ישנה את הרטוריקה כלפי בתי המשפט, כלפי השמאל", הוסיף גבאי.

יו"ר העבודה ציין כי סוגיית חוק הגיוס עלתה במהלך המשא ומתן עם נתניהו. לדבריו, סוכם ביניהם כי לא תהיה פסקת התגברות בכל הנוגע לחוק זה. הוא מצדו הסכים לקבל את התיקונים שדורשות המפלגות החרדיות: "הרי בחוק הגיוס אין כלום. אף אחד לא מתגייס כתוצאה ממנו – זה הבלוף הכי גדול בישראל. כשלפיד אומר שהוא תומך בחוק הגיוס, הוא לא באמת חושב שזה מגייס עוד חרדים – זה ישראבלוף. אני מסכים לישראבלוף הזה, אבל בתמורה לזה דרשתי וקיבלתי שכל חייל שמשרת בצבא – המדינה תממן לו תואר ראשון".

"על מה הוויכוח בין ליברמן לחרדים? על כלום", הבהיר גבאי. "אין הבדל בין מה שהוא רוצה למה שהם רוצים. מבחינתו של ליברמן, חוק הגיוס זה רק עילה שלא להיכנס לממשלה".

בהתייחסו למתקפה עליו בימים האחרונים מצד חברי מפלגתו והקריאות כי עליו להתפטר, גבאי השיב במתקפה משלו וטען כי חלק מהתוקפים לא דחה על הסף את האפשרות להצטרף לממשלת נתניהו. "איציק שמולי לא אמר כן בשום שלב. היו 2 פגישות שהסתיימו בכך שצריך לחשוב, בפגישה ה- 3 הוא אמר 'תודה, אבל אני לא רוצה'. עם שלי יחימוביץ' ישבתי פעם אחת. היא אמרה שהיא לא מאמינה שאפשר לעשות עסקה עם נתניהו, ושזה לא בסדר שאני אקבל את התיק הבכיר. לא היה שם 'לא על הסף'. סתיו שפיר ישבה אתי בזמן שהסיפור התפוצץ בתקשורת ודיברנו על מה עוד צריך לדרוש מנתניהו. היא לא אמרה 'בשום אופן לא'".

בתשובה לשאלה האם בכוונתו לרוץ שוב בבחירות המקדימות שיתקיימו לתפקיד יו"ר המפלגה, אמר גבאי כי טרם החליט: "אחליט על כך בהמשך".

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה