חדשות בארץ

המשטר הסורי: ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי T4

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי שדה התעופה שבמחוז חומס הותקף על ידי "טילים עוינים" וטענה כי מדובר ב"תוקפנות ישראלית". בארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו על 5 הרוגים לפחות

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה (שני) כי שדה התעופה הצבאי T4 שבמחוז חומס הותקף על ידי "טילים עוינים". מקור צבאי סורי מסר לסוכנות כי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו נגד "תוקפנות ישראלית" ויירטו 2 טילים. הגורם הצבאי אישר, עם זאת, כי טילים אחרים פגעו במחסן נשק בשדה, וכי נזקים נוספים נגרמו לציוד ולבניינים אחרים. על פי הדיווחים הרשמיים, חייל אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, טען כי בתקיפה הושמד, בין היתר, מחסן טילים, וכי ישנם לפחות 5 הרוגים, ביניהם חייל אחד מכוחות המשטר.

אתמול בלילה תקפו מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות בסוריה, וזאת בתגובה לירי של שתי רקטות שנורו ממרחק של עשרות קילומטרים בתוך שטח סוריה לעבר החרמון. אחת הרקטות נפלה בשטח ישראל, ורסיס שלה פגע בכבל של רכבל באתר החרמון. מצלמות האבטחה באתר הראו את רגע פגיעת הרקטה ואת העשן שנוצר בעקבותיה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מתקפת התגובה של צה"ל כוונה נגד יעדים מדרום לדמשק ובאזור קוניטרה השייכים לצבא סוריה, שכללו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. בתקשורת הסורית הרשמית דווח כי 3 חיילים נהרגו ו- 7 נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על 10 הרוגים לפחות, מתוכם 3 סורים.

שדה התעופה T4, הממוקם כ- 60 ק"מ ממערב לעיר תדמור, הותקף לא אחת בעבר, והמשטר הסורי ייחס תקיפות אלו לישראל. הבסיס משמש, בין היתר, כוחות של משמרות המהפכה האיראניים, המחזיקים בו מחסני אמל"ח. בהערכת המודיעין האסטרטגית לשנת 2019, שפרטיה פורסמו בחודש פברואר, צוין כי באמ"ן מבחינים בשינוי מדיניות אצל איראן בכל הנוגע להתבססותה הצבאית. על פי הערכה זו, הפעילות ההתקפית האינטנסיבית של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה הובילה את איראן לצמצם את היקף כוחותיה בסוריה ולהעתיק את מרכז הכובד של פעילותם מאזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק לבסיס T4.

ישראל הרשמית בוחרת הבוקר שלא להגיב על הדיווחים לפיהם היא שתקפה בסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם אתמול בטקס הממלכתי בגבעת התחמושת לציון איחודה של ירושלים, התייחס למתקפה אתמול בסוריה שישראל קיבלה עליה אחריות: "מי שינסה לפגוע בנו ייפגע בצורה קשה פי כמה. הוכחנו זאת פעמים רבות בתולדות מדינתנו, הוכחנו זאת רק אמש". בהתייחסו לאיומים המגיעים מאיראן, אמר נתניהו כי ישראל אינה מזלזלת באיומים אלה אבל גם אינה נרתעת מהם: "יש עדיין מי שמאיים להשמיד אותנו. איראן מעבירה מדי שנה לבת חסותה חיזבאללה כ- 700 מיליון דולר. אבל היא עושה זאת בדרכים שונות, כולל בדרך ההונאה. משרד החוץ האיראני מעביר במסגרת זאת למעלה מ- 100 מיליון דולר לידי ארגון הטרור. הכסף מועבר בכיסוי דיפלומטי, כביכול בצורה תמימה, ללבנון ואז משם לחיזבאללה. סכומי עתק אלה משמשים לתדלוק התוקפנות הבלתי נגמרת של איראן וגרורותיה באזורנו. את זה יודעים שכנינו, את זה יודעות כל מדינות ערב, וזה אחד הדברים שמביא אותן לקרבה מחודשת איתנו".

(עודכן: 08:35)

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה