חדשות בארץ

למרות הביקורת: בכחול לבן מבהירים כי הרוטציה בתוקף

חרף העובדה כי לגנץ אין שום אפשרות להקים קואליציה בישראל ללא הסיעות החרדיות, או חלקן, בכחול לבן מתעלמים מכך ומצופפים שורות: הבהירו הערב המפלגה תמשיך במתכונתה, הכוללת רוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד

רביעיית כחול לבן (צילום: פלאש 90)רביעיית כחול לבן (צילום: פלאש 90)
אא

הנהגת כחול לבן הודיעה הערב (ראשון) כי המפלגה תתמודד באותה מתכונת של הבחירות האחרונות וכי הסכם הרוטציה בין המנהיגים בני גנץ ויאיר לפיד – יישאר בעינו. "למרות הספקולציות והשמועות השקריות, כחול לבן תתמודד בבחירות הבאות באותה מתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים, כולל קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד, בדיוק כפי שסוכמה בהנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור", נמסר מטעם המפלגה.

ההודעה מגיעה על רקע חילוקי דעות מהותיים בתוככי כחול לבן שהתגברו עם גבור הביקורות הציבוריות כי הסכם הרוטציה יפגע קשות בסיכויים של הרשימה לכבוש את ראשות הממשלה, גם בגלל הסיבה הסבירה כי לולא המפלגות החרדיות לא יוכל גנץ לבנות קואליציה, וזאת לנוכח אי הרצון המופגן של החרדים לשבת עם יו"ר יש עתיד. בעקבות כך, התכנסה הערב רביעיית כחול לבן – בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי בביתו של לפיד ברמת אביב, בה דנו על ההיערכות של המטה לבחירות וכן על הסכם הרוטציה.

אך בעוד שבכחול לבן ממהרים לצופף שורות, יש מי שדווקא קורא להרחיב אותן. בסוף השבוע אמר יו"ר העבודה, אבי גבאי, כי על מפלגתו לפעול להתמודדות ברשימה מאוחדת עם מרצ או עם. כחול. לבן. לדברי גבאי, "בבחירות הבאות צריכות להיות בשמאל-מרכז רק שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי, "אם יהיו יותר, אנחנו נפסיד. לכן ברור שצריך להיות כאן מיזוגים. איזה חיבורים? צריך לבדוק. או עבודה עם מרצ או עבודה עם כחול לבן או קונסטלציה אחרת".

גבאי הוסיף ותקף את הסכם הרוטציה: "כל הסיפור הוא שלמחנה הזה יש 65 מנדטים ולמחנה הזה יש 55. אם לא נעביר חמישה מנדטים מצד לצד לא  יקרה כלום. יש דברים שצריך לעשות, ביטול הרוטציה המטופשת הזאת של כחול לבן".

לזאת ניתן לצרף, באופן מפתיע למדי, את ההבנה של חלק משדרת הנהגת כחול לבן, כאשר מספר 3 ברשימה, משה יעלון, התבטא בסוף השבוע, בריאיון לכאן ב', כי האירועים האחרונים שהיו על רקע עמדתם של המפלגות החרדיות, מחייבים בהכרח "חשיבה מחודשת" ביחס לחרדים. בדבריו, יעלון סירב להתייחס באופן ספציפי למה כוונתו, כאשר בחר שלא לתקוף את הסכם הרוטציה, אבל זוהי דעה שלה שותפים רבים ברשימה הרבגונית.

תגיות:יאיר לפידבני גנץחרדיםבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה