חדשות בארץ

הנגבי: "לא פוסלים ישיבה עם גנץ". הליכוד: "נאמר על דעתו בלבד"

למרות הקמפיין האגרסיבי, השר הנגבי טען כי בליכוד מעולם לא פסלו את בני גנץ. בליכוד מיהרו להתנער מדבריו ולחדד עמדות. בתוך כך, גם יובל שטייניץ, בכיר אחר בליכוד, מבהיר כי הליכוד לא פוסל הליכה לממשלת אחדות אלא, שלדבריו, מי שפסלו על הסף ממשלת אחדות זה דווקא כחול לבן בקמפיין הממוקד שלהם על נתניהו

נתניהו ואלקין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו ואלקין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

"מעולם לא פסלנו את גנץ אישית", הכריז אתמול (מוצ"ש) בכיר הליכוד והשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, בריאיון לקשת 12. "אמרנו שהוא שמאל חלש אבל לא פסלנו ישיבה אתו. גם ראש הממשלה אמר: 'אנחנו עושים ממשלת ימין ועל בסיסה נקרא לממשלה רחבה'", הוסיף.

בהתייחס לשאלה מדוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העדיף לפנות ברגע האחרון למפלגת העבודה ולא לכחול לבן, כשהוא מגדיל לעשות ואף מציע להם דיבידנדים, אמר כי "מי שהצביע לליכוד רצה ממשלת ליכוד וימין הרמונית. ברור שזה לא היה אפשרי לצערנו". הנגבי הקדיש את דבריו לאנשי כחול לבן כשהוא מדגיש כי "יש לנו מועד ב', ומה שאני הייתי מבקש מבני גנץ ומכל אנשי המחנה שלו - 'תפסיקו עם הפסילה האישית של נתניהו'". השר לשיתוף פעולה הניח את הצעתו בפני יו"ר כחול לבן, לפיו, "שיגיד בבחירות הבאות 'אני רוצה להתחזק, אבל אני אהיה מוכן לשבת בממשלה עם נתניהו'. תהיה לנו ממשלת אחדות עם הישגים מרשימים". הנגבי אף טען כי נתניהו יסכים לכך, "לדעתי בלי ספק".

התגובה של הליכוד לא איחרה לבוא וזמן קצר לאחר הריאיון מיהרו בליכוד להבהיר כי הם מתנערים מדבריו וכי "דבריו של השר הנגבי נאמרו על דעתו". בליכוד, תמצתו בקצרה את דבריהם, לא לפני שחידדו עמדות כי "הליכוד וראש הממשלה רוצים להקים ממשלת ימין חזקה בהובלת ליכוד גדול ובהנהגת נתניהו, כפי שהעם בחר".

"מי שפסל ממשלת אחדות זה כחול לבן"

בתוך כך, סערת הבחירות החדשות לא ממהרת להיגדע, ובליכוד ממשיכים להשיב אש חזיתית נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שבגינו נאלצה ישראל ללכת לבחירות – כחודש לאחר הראשונות. "הוא גורר מדינה שלמה למערכת בחירות שנייה תוך פחות משנה ועשה שירות גדול לשמאל. הוא אניגמה שאף אחד לא מבין, ואני לא בטוח שהוא בעצמו מבין", לגלג היום שר האנרגיה, יובל שטייניץ בראיון. ל-ynet. "95% מהדרישות שלו התקבלו", הוסיף שטייניץ כשהוא הודף את הטענות כי מדובר בכישלון מלא של הליכוד. "ליברמן הכשיל את הקמת הממשלה, וגרר מדינה שלמה לבחירות נוספות, והנזק הוא נזק כבד. זה עוד החלק הקטן, כי הנזק של חוסר היציבות שישראל משדרת החוצה, גם לאויביה, גם למשקיעים מבחינה כלכלית הוא הרבה יותר גדול".

בהתייחס למצבת המנדטים הריאלית שהליכוד. חותר אליו, הזכיר כי שיא כוחה של הליכוד היה כאשר עמדה על 47 מנדטים, אך עם זאת הדגיש כי זהו תרחיש לא ריאלי.

בהמשך לדברי עמיתו, השר הנגבי, שטייניץ הצטרף לדבריו ואמר כי "ממשלות אחדות הן דבר לא רע, אפילו טוב". עם זאת, טען, "מי שפסלו על הסף ממשלת אחדות זה דווקא כחול לבן בהתנהלות שלהם, בדמוניזציה שהם עשו לנתניהו - לקרוא לראש הממשלה בוגד או על סף בגידה, כמו שאמר בוגי, זה דבר חסר תקדים. העמדות וההתנהלות של לפיד וגנץ לא מאפשרות אפילו לחשוב על ממשלת אחדות יציבה".

על רקע הדיווח הבוקר כי ראש הממשלה שלל את האפשרות כי שקד תשוריין ברשימת הליכוד, אמר שטייניץ כי שקד יכולה להוות "תוספת חשובה" לרשימת הליכוד. "שקד הייתה שרת משפטים טובה מאוד שעשתה מהלכים חשובים להגברת האמון של הציבור במערכת המשפט, זה שהיא מינתה גם, לא רק, שופטים שמרנים, לא רק ליברלים, זה מחזק את מערכת המשפט ואת אמון הציבור בבית המשפט העליון. היא יכולה להיות תוספת חשובה גם דרך הליכוד וגם אם היא תרוץ ברשימה אחרת", הצהיר.

תגיות:יובל שטייניץבני גנץהליכודאביגדור ליברמןצחי הנגביבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה