סיפורים אישיים

מרגש: סיפורה של המשפחה שניצלה מלינץ’ ברמאללה - בזכות תפילת חוני המעגל

כיצד נחלצת משפחה חרדית שלימה מזרועותיהם של מאות ערבים נוטפי שנאה המבקשים להורגה? אחד הסיפורים היותר מדהימים שהתוודענו אליהם 

רמאללה (צילום: shutterstock)רמאללה (צילום: shutterstock)
אא

זה קרה בל"ג בעומר של שנת תשע"ז. 

משפחה שעלתה לציון הצדיק על מנת להתפלל בקברו של ר' שמעון בר יוחאי ולעשות חלאק'ה לבנה בן השלוש - ביקרה גם בקברו של חוני המעגל, זמן קצר לפני שביקשה לחזור לביתה בירושלים. 

בציון של חוני המעגל עמדו בני המשפחה ואמרו בכוונה את תפילתו של חוני המעגל, שאותה הוא אמר מיד לאחר שעשה את העיגול באדמה: "ריבונו של עולם, בניך שמו פניהם עליי שאני כבן בית לפניך. נשבע אני בשמך הגדול שאיני זז מכאן עד שתרחם על בניך...". 

לדבריהם, לפני הנסיעה התבקשו בני המשפחה להעביר כספי צדקה לקופות הצדקה בציונים הקדושים, וכך אמנם עשו. לאחר התפילה, הפעיל אבי המשפחה את תוכנת הניווט ב-GPS, והחל לעשות דרכו בחזרה הביתה. "יצאנו לדרך, אך הייתה לנו הרגשה לא טובה. סוג של פחד שלא ברור ממה הוא נובע", סיפר מאוחר יותר אב המשפחה. 

לא ברור כיצד זה קרה, אבל כעבור זמן מה מצאו את עצמם בני המשפחה בתוך רמאללה - מוקפים בהמון ערבי, מבוהלים ומבועתים.

תוך כדי הבהלה הבחינו פתאום בני המשפחה בעלי החזות החרדית כי עשרה רכבים של ערבים עוקפים אותם, ומתחילים לחסום אותם. "היה ברור לנו שזה לא הולך להיגמר בטוב. תוך שתי דקות היינו מוקפים במאות אנשים שדפקו לנו על החלונות והדלתות, ודרשו שנצא החוצה. ראינו את המוות בעיניים, את הלינץ' בדרך..."

בנקודה זו מרגישה המשפחה שהאוטו מתחיל להיטלטל, והפח נמחץ תחת ההמון המשתלח. אב המשפחה שמרגיש ש'זה הסוף' - מתחיל להגיד שמע ישראל ולהיפרד מבני המשפחה.

אך פתאום, באמצע הטירוף הזה, נזכר האבא במילים של חוני המעגל: 'נשבע אני שאיני זז מכאן עד שתרחם על בניך', ומתחיל למלמל אותן בלי הפסקה. 

באורח נסי לחלוטין ותוך שניות אחדות, נעמד פתאום ליד האוטו ערבי סמכותי מאוד והחל לפלס את הדרך בין ההמון אל המשפחה. "הוא הגיע אלינו, ביקש את הטלפונים שלנו והתקשר למשטרה בהחבא, בלי להצמיד את הטלפון לאוזן", סיפר אב המשפחה בהתרגשות. 

עד מהרה עלה על הקו אחד השוטרים שהסביר לבני הזוג כיצד לפלס את דרכם החוצה מתוך העיר הערבית, ובד בבד שלח עשרות אמבולנסים וגדודי חיילים שעמדו בהיכון כדי לפרוץ פנימה, ולהסתער על ההמון הזועם - במידה וחס וחלילה המצב ידרדר. 

אט אט הלכה המהומה ושככה, וקצין בכיר שנשלח כדי לאבטח אותם ולהוציא אותם בבטחה החוצה - אמר להם שהיה להם נס גדול, וכי היה ברור לצוות שזה יכול היה להיגמר בכי רע.

או אז הבינו בני המשפחה את גודל ההשגחה הפרטית שליוותה אותם בזכות תפילת חוני המעגל, ונתנו תודה לקב"ה על שהציל אותם מידי המרצחים הערביים. 

הערה: את הסיפור המלא סיפר הסופר והמחנך הרב חיים ולדר באחת מתוכניות הרדיו שלו. 

תגיות:רמאללהחיים ולדרלינץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה