חדשות בארץ

מרים פרץ לפוליטיקאים: תנו לנו תקווה, תבנו את המכנה המשותף

כלת פרס ישראל, ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, קראה להפסיק את השיח הפוליטי של ניגוח הדדי ולעבור לשפה שתיתן תקווה: "כל פעם שהאחדות בינינו נפרמת – אנחנו נפגעים. כאדם מאמין, אני יודעת שקלקולים אפשר לתקן"

(תמונות פרץ והכנסת: הדס פרוש נועם רבקין פנטון, פלאש 90)(תמונות פרץ והכנסת: הדס פרוש נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מרים פרץ, כלת פרס ישראל ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, פנתה היום (ראשון) בקריאה נרגשת למנהיגים הפוליטיים בישראל להפסיק את ההתנגחויות ההדדיות ולבנות מכנה משותף שייתן תקווה לעם ישראל.

בראיון לקרן נויבך בכאן רשת ב', סיפרה פרץ כי כאשר שמעה ביום רביעי האחרון על החלטת הכנסת להתפזר וללכת לבחירות מוקדמות, היא חשה כאב "כמו כל עם ישראל": "כאילו כיבו משהו בנשמה. הייתה כבר איזו תקווה שיבנו ממשלה חדשה, נתחיל לחשוב סוף סוף על הזקנה בפרוזדור, על הילדים עם המוגבלויות, על הנכים, על החינוך".

"אני שומעת ברחוב אנשים מיואשים, שמרגישים כאילו כיבו להם תקווה ואור, אנשים שאומרים 'לא הולכים להצביע'. תחושת אכזבה, מעבר לבזבוזי הכספים", אמרה פרץ, אך מיהרה להוסיף: "אסור לנו לתת לרגע הזה לשבור אותנו. אסור לתת לרגע הזה לבלום את האמונה שלנו. אנחנו עם שיודע מה זו דרך ארוכה ומייגעת, אבל אנחנו עם שיודע לעצור שנייה. כאדם מאמין, אני יודעת שקלקולים אפשר לתקן".

פרץ מתחה ביקורת על ההשמצות ההדדיות במערכת הפוליטית וקראה לכלי התקשורת למנוע את הפצתן: "נגמרו הקמפיינים הגדולים, כבר אמרו את כל הדברים הנוראים, אמרו את כל לשון הרע על כולם, נגמרו המילים. אל תבואו אלינו עם השיח הזה, לא רוצים לשמוע. אל תאפשרו להם עוד להרעיל אותם. עכשיו זה הזמן שידברו על החזון, על המדינה הזאת".

"כשאת שואלת אותם שאלות על הזקנה בפרוזדור – הם עונים לך על ההוא, הם מתקיפים אחד את השני. אתם לא מעניינים אותי. בכל המפלגות האלה יש אנשים מדהימים. יש צעירים, יש אנשים שרוצים לתקן. תעלו אותם. אל תתנו במה לכל אלו שפוסלים בני אדם. אני רוצה שתציבו לנו קמפיינים של תקווה, תחזירו לנו את האמון בכם. אל תדברו איתי על אחדות, אני רוצה לראות איך אתם מבטאים את האחדות הזו. הם יכולים לא להסכים על העמדות, אבל שיתווכחו על תכנים, על האמת, שתהיה מחלוקת לא מי ינצח אלא על בירור האמת. את זה אני רוצה לשמוע".

 

"תציבו לנו את הטוב, התקווה והאור"

"כל פעם שהאחדות בינינו נפרמת – אנחנו נפגעים", הדגישה פרץ. "זה רגע של אתגר. הדרישה של הציבור צריכה להיות: מאסנו בדיבורים האלה. תביאו לנו שפה שתיטע בנו תקווה בארץ הזו. תביאו לנו אמונה שיהיה טוב לקשיש, שנמות פה בכבוד ושנחיה גם בכבוד. לי, באופן אישי, נמאס לשמוע הטחות אחד בשני. עד עכשיו השיח היה לפגוע באחר. איזה מין מסר זה לעם הזה?".

למרות הכל, הביעה פרץ אופטימיות בדבריה: "אם לא הייתי אופטימית לא הייתי ממשיכה עם המשברים שעברתי. תמיד ברגעי המשבר אני מנסה לראות את נקודות האור. יש לנו מדינה מדהימה ויפה, עם נוער נהדר, עם אנשים טובים. בואו נסתכל על מה שיצרנו ב- 70 שנה, את זה נעלה על ראש שמחתנו".

"כשאבא שלי הזכיר את השם ירושלים, הוא רעד", ציינה פרץ בהתייחסה ליום ירושלים. "למה אנשים פה פוגעים איש ברעהו ולא רועדים? אבא נישק את האותיות בקדושה. החלום הזה, להגיע לבית הזה. ואיזה ירושלים הוא רצה? הוא רצה בית של חסד, שיהיה בו כבוד לאדם באשר הוא. התפילה של אבי במרוקו היא אותה תפילה של האיש ברוסיה ובפולין. לכן ירושלים לא שייכת לאף שבט, היא שייכת לכולנו, היא הקניין של כל האומה".

פרץ פנתה בדבריה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה הראשון – תשנה את השיח הזה. בוא תעביר איזה שהוא מסר, תעשה הכל כדי שנוכל להתאחד, כדי שנביא את הטוב לילדים שלנו ואת התקווה לארץ הזאת. אנחנו יכולים לדרוש זאת מכל ראשי הסיעה, לא רק מראש הממשלה".

"אז בבקשה, שהמנהיגים האלה יביאו לנו משהו משותף, שידגישו את המשותף. אני דורשת מראש הממשלה וכל הנציגים: תבנו לנו את המכנה המשותף הזה, יש בינינו הרבה טוב. תציבו לנו את הטוב הזה, את התקווה ואת האור. אני מאמינה שיהיה טוב", סיכמה פרץ.

תגיות:מרים פרץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה