חדשות בעולם

מפתיע: מי הקים בית כנסת בשדה התעופה הגדול ביותר בעולם?

שדה התעופה החדש שנחנך השבוע באיסטנבול ונחשב לשדה הגדול בעולם - הקצה בתוכו שני חדרי תפילה מיוחדים, שישמשו כבית כנסת עבור התיירים היהודים. מי עומד מאחורי היוזמה? גם אתם תתקשו להאמין

בית כנסת (צילום אילוסטרציה)בית כנסת (צילום אילוסטרציה)
אא

יוזמה ברוכה: מי עומד מאחורי הקמת בית כנסת בשדה התעופה הגדול ביותר בעולם - באיסטנבול? שדה התעופה החדש שנחנך השבוע הקצה בתוכו שני חדרי תפילה מיוחדים, שישמשו כבית כנסת עבור התיירים היהודים. 

בראש היוזמה עומדת לא אחרת מאשר חברת תעופה מקומית בשם 'טורקיש איירליינס' שאמונה על תפעול של עשרות טיסות על ציר תל אביב-איסטנבול, מדי שבוע. 

מדובר בחידוש מעניין שכן שדה התעופה הקודם של איסנטבול כלל לא שקל אפשרות שכזו, וחברת 'טורקיש' היא זו שדחפה לכיוון וניצלה את המומנטום של בניית השדה החדש - כדי לקדם את היוזמה הזו מול ההנהלה. 

לדברי שליח חב"ד ורב הקהילה האשכנזית בטורקיה - הרב מנדי חיטריק, חברת טורקיש איירליינס אף מספקת בין 600 ל-5,000 מנות כשרות ביום לנוסעיה. 

הרב חיטריק, המכהן בתפקידו מזה 20 שנה, אומר כי "הקמת חדר התפילה היא יוזמה של חברת התעופה הטורקית, ושמחנו מאוד לראות את זה. שמנו ספרי קודש מכל העדות - אשכנזים, ספרדים וגם של חב"ד, כדי שכל מי שעובר בשדה התעופה, יוכל להתפלל".

תגיות:בית כנסתאיסטנבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה